نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تایید حکم اعدام سه تن از بازداشت شدگان قیام آبان در دیوان عالی کشور

11-جولای-2020

گروه خبری: اعدام -

نفس در قفس، ۲۱تیر ۱۳۹۹: حکم اعدام محمد رجبی، امیرحسین مرادی و سعید تمجیدی در دیوان عالی کشور تایید شده است.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، علیرغم تکذیب مقامات جمهوری اسلامی در مورد احکام سه تن از بازداشت شدگان قیام آبان ۹۸، وکلای این بازداشت شدگان خبر از تایید احکام اعدام در دیوان عالی کشور می‌دهند.

مصطفی نیلی وکیل یکی از بازداشت شدگان در صفحه توییتر خود نوشت: « متأسفانه احکام اعدام موکلینم در مرحله فرجام‌خواهی در دیوان عالی تأیید شده است. تاکنون اجازه ورود به پرونده به ما داده نشده است.»

پیشتر این احکام از طرف ارگانها و شخصیتهای مختلف مورد اعتراض قرار گرفته بود.

مورگان اورتگاس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در واکنش به صدور حکم اعدام علیه این سه معترض قیام آبان در توئیتی نوشت:  “ایالات متحده آمریکا تصمیم ایران مبنی بر صدور حکم اعدام علیه امیرحسین مرادی ، سعید تمجیدی و محمد رجبی را به شدت محکوم می کند. بر اساس گزارش ها، این معترضین مورد ضرب و شتم قرار گرفته، اجازه دسترسی به وکیل نداشته و به اعترافات دروغین مجبور شدند. ایران باید به حقوق بشر احترام بگذارد و این اعدام ها را متوقف کند”.

محمد رجبی، امیرحسین مرادی و سعید تمجیدی سه تن از بازداشت شدگان قیام آبان ۹۸ هستند که بعد از بازداشت توسط نیروهای امنیتی تحت شکنجه و فشار بودند تا اعترافات اجباری را بپذیرند.

برچسب ها:

زندانیان