نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تایید و ابلاغ حکم امیر نوری، از بازداشت شدگان حوادث گلستان هفتم

14-مارس-2019

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: پس از تایید و ابلاغ احکام ۲۳ تن از دراویش گنابادی، روز گذشته حکم ۶ سال حبس و مجازات تکمیلی صادره علیه امیر نوری، یکی دیگر از بازداشت شدگان حادثه گلستان هفتم نیز تایید و در زندان تهران بزرگ به وی ابلاغ شد.

به گزارش مجذوبان نور، حکم صادره علیه امیر نوری، از بازداشت شدگان حادثه گلستان هفتم تائید و در زندان تهران بزرگ به وی ابلاغ شد.

بر اساس این حکم امیر نوری، به ۶ سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید، ۲ سال محرومیت اجتماعی و حضور در رسانه ها و احزاب و ۲ سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شده است.

در این گزارش آمده بود: «نظر به اینکه متهم (امیر نوری) برادر کسری نوری لیدر غائله [گلستان هفتم] است مجرمیتش محرز و مسلم می‌باشد».

امیر نوری صبح روز چهارشنبه ۷ شهریورماه در پی حمله نیروهای گارد زندان تهران بزرگ به درویشان متحصن در تیپ ۳ به همراه تعدادی دیگر از دراویش زندانی مورد ضرب و قرار گرفت و ساعاتی بعد به سلول‌های انفرادی و پس از ۱۰۵ روز نگهداری در سلول انفرادی به بند عمومی این زندان منتقل شد.

این دانش‌آموخته‌ی حقوق در اعتراض به نگهداری در سلول انفرادی بدون ارائه‌ی حکم قضایی در زمان ابلاغ تجدیدنظرخواهی و همچنین غیرقانونی‌خواندن روند دادرسی دادگاه و احکام صادره برای درویشان گنابادی از تجدیدنظرخواهی امتناع کرده بود.

زندانیان