نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تبریز: بازداشت شماری از فعالان آذربایجانی در تحصن مقابل دادگستری

19-دسامبر-2016

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: صبح امروز شماری از فعالان آذربایجانی در جریان تحصن برای آزادی مرتضی مرادپور در مقابل دادگستری تبریز بازداشت شدند.

به گزارش اویان نیوز، صبح امروز دوشنبه ۲۹ آذر ۹۵ در ادامه تحصن در برابر دادگستری تبریز مادر مرتضی مرادپور به همراه دیگر اعضای خانواده و همراهی تعدادی از فعالان مدنی آذربایجانی برای روز سوم تحصن خویش را آغاز کرده و خواستار اجرای قانون و آزادی مرتضی مرادپور شدند. با وجود فضای شدید امنیتی  مادر مرتضی مرادپور با همراهی فعالان مدنی اعتراض خود را به عدم رسیدگی به خواسته های قانونی این زندانی سیاسی نشان دادند.

در تحصن امروز فعالان آذربایحانی پلاکاردی در دست داشتند که در آن خواستار آزادی مرتضی مراد پور شده بودند.

در تداوم این تحصن ماموران امنیتی فردین مرادپور برادر مرتضی مرادپور و شماری از فعالان مدنی را بازداشت کردند.

تاکنون اسامی ۱۰ نفر از بازداشت شدگان مشخص شده است.

فردین مرادپور، مصطفی عوض‌پور، عادل بوقچاچی، وحید فائزپور، سیامک مردانی، امین رستم‌زاده، سعداله ساسانی، محمد مرزی، میلاد اکبری، رحمان اکبری و خانم عالیه نوروزی از جمله بازداشت شدگان تحصن صبح امروزمی باشند.

مسئولان قضایی در پاسخ معصومه امانی مادر مرتضی مرادپور گفته‌اند: بروید و از همان جاها که خبرهای مرتضی را منتشر می‌کنند، آزادی‌اش را بخواهید ما، تا او اعتصابش را نشکند، کاری نخواهیم کرد.

از دیروز هیچ تماسی از سوی این زندانی سیاسی با خانواده خود صورت نگرفته است.

تحصن کنندگان خواستار اجرای قانون و اعمال ماده ۱۳۴ مبنی بر تجمیع مجازات و آزادی مرتضی مرادپور می‌باشند.

گفتنی است در روزهای اخیر علاوه بر پیگیری وضعیت مرتضی مرادپور از سوی خانواده و برخی فعالان آذربایجانی با تحصن در مقابل دادگستری و پیگیری‌های قضایی، شهروندان نیز با ایجاد چالش «صدای مرتضی صدای زندگی / مرتضی‌نین سسی، حیات سسی» اقدام به تماس تلفنی و ارسال پیام به مسئولین دولتی و نمایندگان مجلس کرده‌اند.

در این پیگیری‌ها، جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی، با قطع تماس‌های تلفنی و عدم پاسخ‌گویی، نهایتا در پاسخ تماس‌ها و پیام‌های شهروندان گفته است: شهروند گرامی، خبر رسیده به شما صحیح نمی‌باشد.

 

زندانیان