نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تبریز: تلاش ماموران امنیتی برای دستگیری تقی سلحشور

5-دسامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: شب گذشته ماموران امنیتی برای دستگیری تقی سلحشور فعال مدنی آذربایجانی ساکن تبریز به مراسم شامی که به مناسبت سومین روز درگذشت برادر وی تدارک دیده شده بود مراجعه کردند.

 

به گزارش اویان نیوز، چهارشنبه ۱۳آذر۹۲ ماموران امنیتی با مراجعه به مراسم شام ترحیم برادر مرحوم تقی سلحشور فعال مدنی آذربایجانی سعی در بازداشت وی می نمایند که به دلیل عدم حضور این فعال آذربایجانی در این مراسم موفق به بازداشت وی نمی شوند.

 

ماموران امنیتی با تهدید خانواده این فعال آذربایجانی عنوان نموده اند که وی می بایستی خود را به اداره اطلاعات تبریز معرفی نماید و در صورت عدم معرفی نتایج سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

 

گفته می شود ماموران امنیتی با ۴ خودرو و با سرنشین ۳ نفره برای بازداشت این فعال مدنی در مراسم شام عزاداری حضور یافته اند.

 

پیشتر نیز ماموران امنیتی روز۲۰ آذر۹۱ در صدد بازداشت این فعال آذربایجانی برآمده بودند.

 

تقی سلحشور روز ۲شهریور۹۰ به همراه ۲۸ نفر دیگر از فعالان آذربایجانی در جلسه ای برای هم اندیشی درباره دریاچه اورمیه در محله قوم تپه تبریز بازداشت شد. شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز این فعال آذربایجانی را به اتهام اجتماع و تبانی و عضویت در گروههای مخالف نظام به ۲۷ ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

 

در شهریور ماه سال ۹۰ سازمان عفو بین الملل با ابراز نگرانی از وضعیت تقی سلحشور و سایر بازداشت شدگان محله قوم تپه با صدور بیانیه ای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان شد.

 

این فعال آذربایجانی طی سالهای متمادی در قالب گروه فرهنگی و هنری لاچین فعالیت نموده و به این دلیل بارها توسط ارگانها امنیتی تهدید، بازداشت و مورد بازجویی قرار می گرفت.

برچسب ها:

زندانیان