نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تبریز: ۶ ماه زندان برای فعال حقوق کودکان آذربایجانی

28-نوامبر-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: دادگاهی در تبریز باقر ابراهیم ‌پور فعال حقوق کودکان آذربایجانی را به ۶ ماه زندان محکوم نمود.

به گزارش سانانیوز، شعبه دوم دادگاه انقلاب تبریز باقر ابراهیم پور فعال فرهنگی آذربایجانی اهل تبریز و از اعضای گروه کودک «لاچین» را به اتهام تبلیغ علیه نظام با تشکیل گروه غیر قانونی به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

دادگاه رسیدگی به پرونده این فعال آذربایجانی روز دوشنبه ۲۸مهر۹۳ با وکالت خانم باغبان در شعبه دوم دادگاه به ریاست قاضی ایمانی برگزار گردیده بود.

وی روز یکشنبه ۱۶شهریور۹۳ به شعبه ۲۰بازپرسی دادسرای تبریز احضار و اتهام «تشکیل گروه غیر قانونی» را به وی تفهیم نموده و پس از تودیع قرار وثیقه ۲۰۰میلیون تومانی به طور موقت آزاد گردیده بود.

محمد پور رئیس شعبه ۲۰ بازپرسی دادسرای تبریز این اتهام را به دلیل عضویت و فعالیت این فعال مدنی در گروه  کودک «لاچین» عنوان نموده است.

پیشتر ماموران اداره اطلاعات تبریز با احضار باقر ابراهیم پور مانع از شرکت گروه «لاچین» در جشن سالانه کودکان جهان تورک در استانبول شده اند.

روز ۷خرداد۹۳ باقر ابراهیم پور فعال مدنی آذربایجانی اهل تبریز و از اعضای گروه کودک «لاچین» به اداره اطلاعات این شهر احضار و تحت بازجویی قرار گرفت.

ماموران امنیتی به این فعال آذربایجانی عنوان نموده اند بلیط های تهیه شده برای استانبول را می بایست ابطال و از شرکت در این مراسم خودداری نمایند.

اعضای گروه کودک «لاچین» قصد داشتند روز پنجشنبه ۸خرداد۹۳ برای شرکت در جشن سالانه کودکان جهان تورک به استانبول ترکیه سفر کنند.

گروه کودک «لاچین» یک نهاد غیرانتفاعی می باشد که از سال ۱۳۷۷ در شهر تبریز آغاز به فعالیت نموده است.

عمده فعالیت های این گروه تشکیل کلاس های آموزش زبان مادری، رقص و موسیقی آذربایجانی و آموزش فرهنگ آذربایجانی برای کودکان بوده است.

اعضای این گروه از سال ۱۳۸۸ در جشن سالانه کودکان جهان تورک شرکت می نمودند.

زندانیان