نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تبلیغ علیه نظام و تبانی برای اخلال در امنیت کشور، اتهامات جدید اسماعیل عبدی

13-آگوست-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران با اتهامات جدید تبانی برای اخلال در امنیت کشور، موضوع ماده ۶۱۰ و تبلیغ علیه نظام، موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی روبرو شد.

به گزارش حقوق معلم و کارگر، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران روز سه شنبه و در چهل و ششمین روز بازداشت خود، در تماس با همسرش از کیفرخواستی خبر داد که توسط شعبه دوم بازپرسی سپاه علیه او صادر و به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال شده است، عبدی که با حکم پیشین ۱۰ سال حبس تعلیقی در دوران محمود احمدی نژاد روبرو است، در ارتباط با امکان اجرایی این حکم هشدار داده است.

دبیر ریاضی شهرستان اسلامشهر همچنین از ارسال پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی خبر داده است، بنا بر همین گزارش عبدی از حضور دو قاضی یعنی مقیسه و صلواتی “روسای شعبات ۲۸ و ۱۵″ برای رسیدگی به پرونده خود خبر داده و از این بابت ابراز نگرانی کرده است.

بنا به همین گزارش اسماعیل عبدی که پیشتر امیدوار به امکان آزادی پس از طی مراحل بازجویی و تحقیقات مقدماتی خود بود، با طرح این دو ماده اتهامی و امکان اجرایی شدن حبس پیشین، نه تنها امید به آزادی در کوتاه مدت را از دست داده است که بیم آن می دهد که با صدور احکام شدید درارتباط با این دو اتهام، او به حبسی طویل المدت محکوم شود.

پیشتر تارنمای حقوق معلم و کارگر از تنظیم دو نامه از سوی پدر اسماعیل عبدی خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهور و هیئت همراه در سفر به شهرستان اسلامشهر خبر داده و از قول برادر اسماعیل عبدی اعلام کرده بود که: “پدرم از رییس جمهور پرسیده است که اگرکانون صنفی معلمان غیرقانونی است، چرا جلوی فعالیتش گرفته نمی شود، و اگر قانونی است، چرا اعضای آن دستگیر می شوند”.

علت رفتار دوگانه دستگاهای قضایی و اطلاعاتی با اشخاص منتقددولت وفعالان صنفی به چه دلیل است.

لازم به ذکر می باشد، روز یکشنبه ۳۱ خرداد ماه، هنگامی که آقای عبدی قصد مسافرت به ارمنستان داشت، ضمن ضبط پاسپورت از خروج وی ممانعت به عمل آمد.

اسماعیل عبدی که سابقه بازداشت نیز دارد و در آخرین مورد به ده سال حبس محکوم شده است، در اردیبهشت ماه و همزمان با تجمعات اعتراضی معلمان در سراسر کشور، احضار و عدم اجرای حکم حبس وی منوط به استعفا شده بود، این استعفا مورد قبول هیئت مدیره کانون صنفی معلمان قرار نگرفت.

برچسب ها:

زندانیان