نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تحصن دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه / درخواست نشریه ی دانشجویی

3-اکتبر-2013

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: روز سه‌شنبه ۹ مهر ماه، دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در اعتراض به عملکرد مسولین در اجرای وظایف آموزشی و فرهنگی مقابل ساختمان معاونت دانشگاه تحصن کردند.

 

به گزارش اویان نیوز، یکشنبه ۷مهر۹۲ همزمان با شروع سال تحصیلی جدید دانشجویان دانشگاه صنعتی اورمیه با مراجعه به مسولان ذیربط مشکلات دانشجویی خود را مطرح نموده و خواستار رسیدگی و حل آن شدند.

 

در پی بی توجهی مسولین به این مطالبات، دانشجویان با تعطیلی کلاس ها روبروی ساختمان معاونت دانشگاه تجمع کرده و اقدام به تحصن نمودند. با افزایش تعداد دانشجویان تحصن کنندگان خواستار حضور دکتر بهنیا معاون دانشگاه صنعتی اورمیه جهت پاسخگویی گردیدند.

 

پا فشاری و اصرار دانشجویان سرانجام منجر به حضور دکتر بهنیا و مسولین حراست در جمع تحصن کنندگان گردید.

 

پس از حضور ایشان یکی از دانشجویان به نمایندگی از تحصن کنندگان مطالبات دانشجویان را در قالب بیانیه ای قرائت نمود.

 

در این بیانیه دانشجویان آزادی فضای فرهنگی دانشگاه به خصوص ارائه ی مجوز برای نشریات و کانون های دانشجویی را خواستار شدند .

 

در ادامه ی بیانیه افزایش نامعقول شهریه خوابگاه ها ، وضعیت نا مناسب بهداشت آن ، کمبود امکانات برای ایاب و ذهاب دانشجویان و برخی مشکلات آموزشی مطرح گردید.

 

معاون دانشگاه صنعتی ارومیه، دکتر بهنیا، با ذکر این نکته که این مطالبات خارج از حوزه ی وظایف ایشان می باشد، خواستار پراکنده شدن دانشجویان و حضور آنان در کلاسها شد.

 

پس از سخنرانی معاون دانشگاه ، دبیر شورای صنفی دانشگاه صنعتی ارومیه با مقصر دانستن مسولین دانشگاه، رفع سریع مشکلات دانشجویان را خواستار شد.

 

دانشجویان با تعیین فرصت ۱۰ روزه جهت رسیدگی به مطالبات خود، ضمن امضای متن بیانیه ی قرائت شده به تحصن خود پایان دادند.

برچسب ها:

زندانیان