نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تحصن دانش‌جویان دانش‌گاه ارومیه

27-اکتبر-2013

گروه خبری: دانشجویان -

سایت نفس در قفس: ظهر امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه در اعتراض به عملکرد مسئولان این دانشگاه تحصن کردند.

 

به گزارش اویان نیوز، ساعت ۱۳:۳۰ یکشنبه ۵آبان۹۲ قریب هزار تن از دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه، تحصن اعتراضی خود را با تجمع از روبه روی سلف این دانشگاه آغاز و با حرکت به طرف فاز اول دانشگاه ادامه دادند.

 

بر اساس این گزارش، ماموران حراست فیزیکی دانشگاه صنعتی ارومیه با اعمال فشار قصد برهم زدن این تحصن را داشتند.

 

بر همین اساس، مسئولان دانشگاه با هدف به حاشیه کشاندن افکار عمومی و جلوگیری از وقوع این تحصن با گذاشتن تریبون و چاپ بنر در روبه روی نمازخانه این دانشگاه، قصد برگزاری نشستی تحت عنوان “نشست صمیمی دانشجویان با مسئولین” را داشتند.

 

دانشجویان متحصن در پلاکاردهای خود شعارهایی همچون “حق داشتن نشریه و کانون”، “نشریه نداریم”، “دروغ ممنوع”، “مطالبات ما: صنفی و فرهنگی است” و “دانشجو اولسه، فیکری دونمز” نوشته بودند.

 

در بیانیه اعتراضی متحصنین به “نداشتن نشریه و کانون های فرهنگی”، ” ایجاد خفگان سیاسی”، “مشکلات خوابگاهی و ایاب ذهاب”، ” برخورد نامناسب مسئولین با دانشجویان” و “بی توجهی مسئولین نسبت به وظایفشان” اشاره گردید.

 

پس از آن رئیس دانشگاه صنعتی ارومیه دکتر ایرج میرزایی با قبول مطالبات دانشجویان در سخنان خود به دانشجویان معترض عنوان نمود: اگر این تحصن در جلوی نمازخانه می بود قانونی بود، بنده خودم با تعیین شدن وزیر علوم استعفا خواهم داد.

 

پس از وی چند تن از دانشجویان به نمایندگی از سایر دانشجویان از عملکرد و فضای عمومی دانشگاه انتقاد کردند.

 

احسان عبادی یکی از دانشجویان معترض با بیان “خفگان در ابراز افکار و عدم آزادی” در دانشگاه به اجازه نیافتن فعالیت نشریه ها و کانون های فرهنگی در این دانشگاه اشاره نمود.

 

جواد اشرف یکی دیگر از دانشجویان معترض با محکومیت “سیاسی جلوه دادن فعالیت های دانشجویان” از طرف دانشگاه عنوان داشت: “دانشجو باید سیاسی باشد”.

 

مهران بهرامی، بهنام یعقوب خانی، نازنین شریعتی، حسام الدین ارجمند از جمله افرادی بودند که در مورد “وضعیت نامناسب خوابگاه ها”، “سیاسی جلوه دادن فعالیت های دانشجویان”، “سیاسی جلوه دادن گروه موسیقی”، “رفتار نامناسب دانشگاه در خصوص امور فرهنگی” و “تبعیض در مورد دختران” اعتراض خود را ابراز نمودند.

 

سپس دانشجویان با سردادن شعار هایی همچون “استعفا، استعفا”، “یالانچی گئتملیدیر”، “یالان بسدیر، یالان دان دویموشوق” با مهلت نهایی سه روزه به مسئولان دانشگاه تحصن اعتراضی خود را در ساعت ۱۶ به پایان رساندند.

 

بر اساس این گزارش دکتر بهنیا، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه صنعتی ارومیه، با وجود حضور در دانشگاه حاضر به پاسخگویی نشده و در ساعت ۱۶:۴۵ بدور از چشم دانشجویان دانشگاه را ترک کرد.

برچسب ها:

زندانیان