نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تحصن زندانیان بند ۳۵۰ اوین در مقابل نگهبانی بند

4-ژانویه-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: زندانیان سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، امروز در مقابل نگهبانی بند دست به تجمع و تحصن اعتراضی زدند.

 

به گزارش «نفس در قفس»، زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ امروز ۱۶ دی ماه در اعتراض به انتقال دوستان خود به انفرادی برای ششمین روز متوالی جیره‌ی غذایی دولتی را بازگردانده و خواهان بازگشت هم بندان خود از سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ شده اند.

 

زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ طوماری با ۱۴۵ امضا تهیه کرده اند و خواهان اخراج عوامل وزارت اطلاعات از بند شده اند.

 

زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اعلام کرده اند اگر تا فردا عصر دوستانشان از انفرادی به بند ۳۵۰ منتقل نشوند عوامل وزارت اطلاعات را از بند ۳۵۰ بیرون خواهند انداخت.

 

عماد بهاروند٬ بهزاد عرب‌گل٬ علی کاظمی و حسن زیدآبادی در اثر درگیری با تعدادی از عوامل وزارت اطلاعات و مسولین زندان به سلول انفرادی منتقل شده اند و از طرف مسئولین زندان به ۲۰ روز انفرادی محکوم شده اند. این در حالیست که عوامل وزارت اطلاعات که با زندانیان درگیر شده بودند بعد از ۶ روز از انفرادی آزاد شدند و با وساطت عوامل زندان به بند ۳۵۰ بازگردانده شدند که این با اعتراض شدید زندانیان سیاسی مواجه شد. عوامل وزارت اطلاعات که در بند ۳۵۰ زندانی هستند با معذرت خواهی و اظهار پشیمانی از عملکرد خود موقتا در بند ۳۵۰ حضور دارند.

 

محمد آقایی ٬ علی‌رضا اسیوند ، بهنام معنوی، احمدعسکری، علی امینی و شاهین دزفولی با نام اصلی حسن دزفولی از عوامل وزارت اطلاعات بوده اند که قصد داشتند در روز ۹ دی علیه زندانیان سیاسی در حیاط بند ۳۵۰ تظاهرات کنند که با اعتراض و مقاومت زندایان سیاسی مواجه شدند.

زندانیان