نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تداوم‌ فشارها به خانواده نوید افکاری؛ بازداشت چند ساعته پدر و برادر دیگر نوید افکاری

17-دسامبر-2020

گروه خبری: آزادی بیان -

نفس در قفس، ۲۷ آذر ۱۳۹۹: روز جاری حسین افکاری، پدر نوید افکاری کشتی‌گیر اعدام شده، و حمید افکاری دیگر برادر نوید  بر سر مزار نوید افکاری بازداشت و برای مدت چند ساعت تحت بازجویی و تهدید  نیروهای امنیتی وزارت اطلاعات قرار گرفتند.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، صبح روز جاری ساعت ۱۰:۰۰ ماموران وزارت اطلاعات حسین و حمید افکاری، پدر و برادر نوید افکاری را بر سر مزار نوید افکاری در گورستان روستای سنگر از توابع بخش همایجان شهرستان سپیدان بازداشت کردند.

بنا به اطلاع « نفس در قفس»، پدر و برادر نوید افکاری در حال تمیزکردن و آماده سازی برای نصب سنگر قبر بودند که ماموران وزارت اطلاعات  با حضور در آن محل گوشی تلفن تمامی نفراتی که آنجا بودند را ضبط کرده و پدر و برادر نوید را بازداشت کرده و با خود برده‌اند.

خانواده افکاری در این مدت از طرف نیروهای امنیتی تحت فشار قرار گرفته‌اند که سنگی بر روی مزار نوید گذاشته نشود.علاوه بر این این خانواده   بیش از ۱۰۰ روز است که از وضعیت دو فرزند دیگرشان، وحید و حبیب، که در سلول انفرادی نگهداری می شوند بی اطلاع هستند.

نوید افکاری قهرمان کشتی که علیرغم خواست جامعه بین‌المللی و تلاشهای فعالین حقوق بشر روز ۲۲ شهریور ماه بدون اطلاع قبلی و به طور ناگهانی در زندان شیراز اعدام شد.

برچسب ها:

زندانیان