نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تداوم اعتراض دراویش زندانی همزمان با حضور خانواده‌های زندانیان مقابل زندان قرچک

15-ژوئن-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: در ادامه تحصن روز گذشته تعدادی از دراویش محبوس در زندان تهران بزرگ در اعتراض به ضرب و شتم زنان درویش زندانی محبوس در زندان قرچک ورامین و وخامت حال جسمی آنها، امروز نیز تعدادی از دراویش محبوس در تیپ ۲ این زندان در اعتراض به حمله‌ی مأموران گارد ویژه زندان قرچک به زنان درویش زندانی دست به تحصن زدند.

به گزارش مجذوبان نور، در ادامه تحصن روز گذشته تعدادی از دراویش محبوس در تیپ ۳ زندان تهران بزرگ، امروز نیز تعدادی از دراویش محبوس در تیپ ۲ این زندان در اعتراض به حمله‌ی مأموران گارد ویژه زندان قرچک به زنان درویش زندانی که روز چهارشنبه ۲۳ خرداد رخ داده است، دست به تحصن زدند. درویشان متحصن در زندان خواستار پایان خشونت علیه زنان درویش زندانی و آزادی آنها هستند.

فرج‌نژاد معاون زندان تهران بزرگ نیز در لحظات اولیه در جمع تحصن‌کنندگان حاضر و آنها را تهدید به برخورد قهری در صورت ادامه‌ی این روند کرده است. درویشان متحصن در زندان خواستار پایان خشونت علیه زنان درویش زندانی و آزادی آنها هستند.

همسران و اعضای خانواده‌‌ی این زنان زندانی عموماً در زندان بزرگ تهران محبوس هستند و مأموران با قطع تلفن‌های زندان مانع از اطلاع یافتن زندانیان مرد از وضعیت همسران و خواهران خود شده‌اند.

همچنین امروز و روز گذشته پس از انتشار خبر ضرب و شتم زنان درویش زندانی و وخامت حال جسمی آنها، خانواده‌های این زنان با حضور مقابل زندان قرچک خواستار ملاقات با آنها شدند اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌اند.

پیش از این، زنان درویش زندانی به مدت سه هفته از حق برقراری تماس تلفنی محروم شده بودند.

زندانیان