نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تداوم اعتصاب غذای افشین بایمانی بعد از گذشت سه هفته

6-دسامبر-2019

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: افشین بایمانی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج با گذشت ۲۵ روز همچنان در اعتصاب غذا است.
بنا به اطلاع «نفس در قفس»، افشین بایمانی زندانی سیاسی که ۲۰‌امین سال حبس خود را در زندان رجایی‌شهر می‌گذراند بیش از ۲۵ روز است که در اعتصاب غذا است. وی در اعتراض به پرونده سازی جدید و عدم اعزام به مرخصی ازروز ۱۹ آبان ۹۸ دست به اعتصاب غذا زده است.
به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، اخیرا آقای بایمانی متوجه شده‌اند که اعزام به مرخصی ایشان منوط به پرداخت جریمه و غرامت به پرونده‌‌‌‌ای شده است که نماینده دادستان با شاکی سازی و به جریان انداختن آن سعی در محکومیت مجدد او را داردند. پرونده ای که حتی قضات شعبه های ۳ و ۷ کیفری امورجنایی به دلیل گذشت ۲۰ سال و تعیین تکلیف شدن و نبود ادله کافی از پذیرش آن امتناع کرده‌اند.
امین وزیری معاون دادستان برای اعزام مرخصی آقای بایمانی قرار چهار دیه کامل (یک میلیارد و دویست میلیون )را صادر کرده است و وی از روز ۱۹آبان ۹۸ با وجود داشتن بیماری های مختلف از جمله بیماری قلبی در اعتراض به این بی قانونی دست به اعتصاب زده است.

لازم به ذکر است که افشین بایمانی در سال ۷۹ به اتهام پناه دادن به برادرش که از هواداران سازمان مجاهدین خلق بود ابتدا به اعدام محکوم شد و بعد از ۶ سال به حبس ابد تقلیل داده شد و ایشان هم‌اکنون بیستمین سال حبس خود را در زندان رجایی‌شهر سپری می کند. آقای بایمانی متاهل و دارای فرزند و مادر پیر می باشد که در مدت بیست سال به دلیل بعد مسافت از ملاقات پسرش محروم بوده است.

زندانیان