نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تداوم بازداشت هاى خودسرانه در اهواز

19-می-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰: در روزهاى اول عید فطر شمارى از شهروندان عرب در اهواز و شهر کوره(شهر طالقانى) بندر ماهشهر بازداشت شدند. مادر یکی از کشته‌شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ در بین بازداشت‌شدگان است.

به گزارش منابع حقوق بشری اهواز، دلیل این بازداشتها سردادن شعارهای اعتراضی در مقابل منازل شهدای اعتراضات آبان ۹۸ و فعالان اعدام شده  اعلام شده است. هویت برخی از بازداشت شدگان  از کوى علوى(حى الثوره) شهر اهواز رسول زهیرى فرزند کریم، شاکر سیلاوى، محمد سیلاوى، قیس سوارى ، ولید سوارى و حمزه چلداوى  عنوان شده است که توسط  ماموران لباس شخصی و نیروهاى اداره اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومى منتقل شدند.

منابع محلى مى گویند این بازداشت ها از ۲۴اردیبهشت ماه آغاز و همچنان ادامه دارد. علاوه بر این بازداشت ها، به افراد زیادى از کسانى که سابقه بازداشت یا حبس داشتند، تماس و احضار شدند. در روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ از کوى زویه شمال شهر اهواز نیز شمارى از شهروندان عرب توسط اداره اطلاعات بازداشت شدند. هویت بعضى از بازداشت شدگان به شرح زیر است: فیصل حزباوى فرزند رمضان، کرامات حزباوى فرزند رمضان و بدریه حمیداوى مادر على تمیمى یکى از کشته شدگان اعتراضات آبان ۱۳۹۸ است.

به نقل از منابع محلى در آستانه عید فطر نیروهاى امنیتى دو شهروند عرب نیز در شهر کوره(شهر طالقانى) در روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ بازداشت کردند.

مهدى محمدى دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر ماهشهر بازداشت این دو شهروند را تأیید اما هویت آنها را ذکر نکرد.

برچسب ها:

زندانیان