نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تداوم بی توجهی مسوولان زندان و وضعیت خطرناک اسماعیل برزگری در بیست و یکمین روز اعتصاب غذا در اوین

14-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: امتناع از مراجعه به بهداری و ضعف بدنی؛ شرایط وخیمی را برای زندانی سیاسی، آقای اسماعیل برزگر، در بیست و یکمین روز اعتصاب غذا، در زندان اوین رقم زده است.

 

به گزارش کمپین صلح فعالان در تبعید، اسماعیل برزگری، موزیسین آذربایجانی که در اوایل سال ۹۰ به اتهام جاسوسی برای کشورهای بیگانه بازداشت و به ۷ سال زندان محکوم شده است؛ در ۲۱ مین روز اعتصاب غذا در اعتراض به این حکم و عدم رسیدگی به بیماری اش و وعده های دروغین مسوولان زندان؛ دچار شرایط وخیمی شده است.

 

وی پیشتر طی نامه ای که توسط این کمپین منتشر شده بود، از شکنجه روحی و روانی خود در سلولهای انفرادی ۲ الف سپاه پاسداران، و همزمان تهدید خود و خانواده اش، خبر داده بود.

 

آقای برزگری بیماری های خود را حاصل شکنجه های دوران بازجویی دانسته و به این صورت شرح می دهد: «بنده به دلیل اعتراض به خشونت و بی عدالتی وزارت اطلاعات و قوه قضاییه ۱۱ با اقدام به اعتصاب کرده ام و به دلیل استمرار این اعتصابات دچار خونریزی معده، تشنج مغزی، از دست دادن تعدادی از دندانها به هنگام تشنج و زمین خوردن و سوتغذیه شده ام.»

 

آقای برزگری خواسته های خود را مرخصی استعلاجی برای رسیدگی به وضعیت دخترش که به ادعای وی در تعقیب و گریز ماموران دچار نابینایی شده؛ و برگزاری دادگاه عادلانه عنوان می کند.

 

رضا شهابی دیگر زندانی بند ۳۵۰ که خود از وضعیت وخیم جسمانی در رنج است و پزشکان بارها در خصوص امکان فلج شدن در صورت تداوم حبس و عدم پیگیری مناسب درمان، خبر داده بودند؛ اخیرا در حمایت از اعتصاب غذای آقای برزگری از مراجعه به بیمارستان خوداری کرده است.

 

همچنین سازمان عفو بین الملل در بیانیه اخیر خود ضمن اشاره به اعتصاب غذای آقای برزگر، از عدم امکان درمان برای وی و سایر زندانیان سیاسی انتقاد کرده است.

برچسب ها:

زندانیان