نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تراشیدن اجبارى سبیل صالح مرادى و انتقال او به بند ۴ زندان عادل آباد

10-آوریل-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: ‫ماموران امنیتى قضایی زندان عادل آباد شیراز، با تراشیدن اجبارى سبیل صالح الدین مرادى، از فعالان حقوق دراویش گنابادى، وى را با وضعیتى تحقیرآمیز به بند ۴ آن زندان منتقل کردند.

به گزارش مجذوبان نور، این برخورد کینه توزانه و غیرانسانى که هدفى جز استخفاف و تحقیر این درویش گنابادى را دنبال نمى کند، در حالى صورت گرفته است که پرونده قضایی وی نیز در حالت بلاتکلیفی قرار دارد به طوری که پس از گذشت بیش از ۴۰ روز از بازداشت وی همچنان تاریخی برای رسیدگی به اتهامات انتسابی وی تعیین نشده است.

آقاى مرادى برای بار دوم، در اسفند ماه سال گذشته از سوى اداره اطلاعات شیراز بازداشت و به بازداشتگاه پلاک ١٠٠ شیراز منتقل شد. این بازداشت در پی طرح دعوی علیه مسولان انتظامی و عاملان غائله کوار و همچنین پیگیری مصرانه پرونده‌های محکومیت دراویش ساکن این شهرستان انجام شد.

وى پس از گذراندن بیست روز سلول انفرادى همراه با بازجویى، در تاریخ ۲۸ اسفندماه، به دلیل امتناع از تودیع قرار وثیقه (فیش حقوقى) به بازداشتگاه مرکزی عادل آباد منتقل شده بود اما روز گذشته، بدون ذکر علت، ماموران زندان سبیل وى را تراشیده و او را به بند ۴ زندان عادل آباد که از نظر بهداشت و امنیت در شرایط بسیار اسف بارى است، منتقل کردند.

این فعال حقوق دراویش غیر از اتهامات اخیر، طی دو پرونده دیگر در دادگاه عمومی کوار و انقلاب شیراز به ترتیب به سی ضربه شلاق و ۲ سال تبعید و سه سال زندان محکوم شده است. ‬

برچسب ها:

زندانیان