نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تشکیل جلسه دادگاه ۴ زندانی اهل‌سنت پس از ۴ سال بلاتکلیفی

3-مارس-2014

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: روز گذشته پس از چهارسال بلاتکلیفی جلسه دادگاه چهارتن از زندانیان اهل‌سنت سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج در دادگاه انقلاب تشکیل شد.

 

به گزارش هرانا، روز یک‌شنبه ۱۱ اسفند ماه کامران شیخه، خسرو بشارت، انور خضری و سید قاسم آبسته پس از چهار سال بلاتکلیفی در زندان به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای اعزام شدند.

 

در این جلسه دادگاه در خصوص اخذ وکیل تسخیری و یا تعینی از این چهار زندانی اهل‌سنت سئوال شده است.

 

کامران شیخه ، خسرو بشارت، انور خضری، سید قاسم آبسته، فرهاد سلیمی ،ایوب کریمی و سید داود عبداللهی پس از دستگیری در بهمن ماه ۱۳۸۸ به سلول‌های انفرادی در اداره اطلاعات ارومیه منتقل و هشت ماه را در این بازداشت‌گاه و بصورت یک نفره نگهداری شدند. ایشان سپس به زندان اوین منتقل و مدت شش ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ و ۲۰۹ اوین بسر بردند.

 

این هفت زندانی اهل سنت پس از شش ماه انفرادی در زندان اوین به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل و پس از ۲۰ روز نیز در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۹۱ از آنجا به زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

 

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود به گزارشگر هرانا گفت: “کامران شیخه ، خسرو بشارت، انور خضری، سید قاسم آبسته که در بهمن سال ۸۸ دستگیر شده اند در این چهار سال در چند زندان مختلف نگهداری شده اند و به ایشان اتهاماتی از قبیل محاربه از طریق هواداری از گروههای سلفی وارد شده که آنها در کل مراحل بازجویی و بازپرسی آن اتهامات را واهی دانسته و حتی برای اعتراض به بازداشت خود چند بار دست به اعتصاب غذا زده اند و سه نفر دیگر از هم پرونده‌هایشان نیز به اسمهای فرهاد سلیمی، ایوب کریمی و سید داود عبداللهی به احتمال زیاد به زودی به دادگاه برای وکیل تسخیری احضار می شوند.”

زندانیان