نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تعطیلی کنسرت ها، کلاس های آموزشی و جشنواره موسیقی در خوزستان

20-دسامبر-2016

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت “به احترام شهدای فاجعه تروریستی حله” هیچ کنسرتی تا زمان چهلم این افراد در خوزستان برگزار نمی‌شود همینطور آموزشگاههای موسیقی برای مدت چهل روز فعالیت های آموزشی خود را متوقف خواهند کرد، همچنین جشنواره موسیقی استان نیز با سه ماه تاخیر روبه رو خواهد بود. این مقام استانی مدعی شد ممنوعیت کنسرت ها به خواست هنرمندان استان و ممنوعیت فعالیت آموزشگاههای موسیقی استان به درخواست مدیران آن انجام میشود. ادعایی که با تردیدهای زیادی روبه رو است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، محمد جوروند گفت “هنرمندان و شهروندان عزیر همگام با دیگر هموطنان کشورمان ضمن محکومیت این جنایت هولناک و اعلام همدردی با خانواده شهدای انفجار تروریستی حله، خواستار حفظ حرمت خون شهدای حله و عدم برگزاری هر گونه مراسم کنسرت تا چهلم این عزیزان شدند”.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اذعان داشت: “همچنین در این راستا و بنا بر درخواست مدیران آموزشگاه‌های موسیقی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ایام برگزاری مراسم تشییع شهدای حله به مدت چهار روز فعالیت آموزشگاه‌های آزاد موسیقی تحت پوشش خود را تعطیل کرد”.

وی با اشاره به شائبه برگزاری کنسرت گروه چارتار در اهواز تاکید کرد: “گروه موسیقی چارتار خواستار اجرای کنسرت در خوزستان بوده و تقاضایی در این راستا از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان داشته اما این اداره هیچ گونه مجوزی برای اجرای کنسرت به این گروه در استان نداده است”.

جوروند همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره موسیقی خوزستان خاطر نشان کرد: “این جشنواره که مقرر بود در آذرماه امسال اجرا شود، با توجه به فاجعه دردناک حله و داغدار بودن شهروندان خوزستانی به بهمن‌ماه امسال موکول شد”.

وی برگزاری کنسرت کیهان کلهر را به مناسبت جشن میلاد پیامبر و ضرورت گرامیداشت این میلاد فرخنده و  عید بزرگ دانست و اذعان داشت: “در این مراسم نیز یاد و خاطره شهدای حله گرامی داشته شد به طوری که  قطعه‌ ای به نام و یاد شهدای حله در این مراسم اجرا شد”.

گفتنی است در حادثه حله در عراق بیش از ٨٠ زائر به شهادت رسیدند که بیشتر آنها خوزستانی بودند.

زندانیان