نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تعلل در اعزام مصطفی دانشجو به مراکز درمانی علی‌رغم شدت یافتن بیماری

5-سپتامبر-2018

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: مصطفی دانشجو وکیل دادگستری و از فعالان حقوق دراویش گنابادی که از بیماری حاد ریوی و قلبی رنج می‌برد، با وجود شدت گرفتن بیماری کماکان از دریافت خدمات درمانی محروم است.

به گزارش مجذوبان نور، خانواده مصطفی دانشجو که به‌ تازگی بعد از ماه‌ها بی‌خبری، با این وکیل محبوس در بند ۴ زندان اوین ملاقات کرده‌اند از شدت گرفتن بیماری او خبر داده‌اند.

مصطفی دانشجو وکیل دادگستری و از مدیران سابق وبسایت مجذوبان نور از بیماری حاد ریوی و قلبی رنج می‌برد و با این‌که اسناد بیماری او از بازداشت قبلی در بهداری زندان اوین موجود است اما از اعزام او به مراکز درمانی تخصصی و حتی بهداری زندان نیز ممانعت می‌کنند.

این وکیل زندانی که شامگاه ۱۶ تیر در خانه مادرش توسط هفت مأمور مسلح بازداشت شده بود پس از ۴۵ روز نگهداری در سلول انفرادی ۲۰۹ بازداشتگاه وزارت اطلاعات به قرنطینه اوین و از آنجا به بند ۴ که مخصوص نگهداری مجرمان مالی و اقتصادی است منتقل شد.

بازداشت ۴۵روزه‌ این درویش گنابادی در سلول انفرادی بدون تهویه‌ بند ۲۰۹ بر شدت بیماری او که به آسم شدید مبتلاست افزوده است.

این فعال حقوق دراویش گنابادی که در ساعات اولیه روز شنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۷ در منزل مادری خود در تهران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد، در تاریخ ۳۰ تیرماه به بیمارستان طالقانی تهران اعزام شده اما پس از ساعاتی بدون انجام خدمات درمانی مناسب، به بند ۲۰۹ زندان اوین بازگردانده شد.

دستور بازداشت آقای دانشجو پیرو پرونده‌ای که در سال ۹۶ برای وی تشکیل شده، از سوی شعبه سوم بازپرسی امنیت تهران (مستقر در زندان اوین) صادر شده است.

پیشتر این وکیل دادگستری در تماس تلفنی عنوان کرده عناوین اتهامی او مرتبط با درویشانی است که در حادثه گلستان هفتم بازداشت شده‌اند.

زندانیان