نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تعلیق پروانه وکالت یک وکیل کُرد

12-مارس-2014

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: پروانه‌ی وکالت یک وکیل کُرد ساکن شهرستان ارومیه از سوی دستگاه قضایی به حالت تعلیق درآمد.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، دستگاه قضایی پروانه‌ی وکالت مسعود شمس‌نژاد، وکیل پایه یک دادگستری را به صورت موقت و تا اطلاع ثانوی معلق نمود.

 

این وکیل کُرد در روزهای اخیر پیرو نگارش متنی، آمادگی خود را جهت پیگیری پرونده‌ی مرگ مشکوک شیدا حاتمی دانشجوی کُرد دانشگاه ارومیه اعلام کرده بود.

 

مسعود شمس‌نژاد در گفتگویی تلفنی با خبرنگار کُردپا، خبر لغو پروانه‌ی وکالت خود را تایید و اظهار داشت: بنده درصدد برعهده گرفتن وکالت خانواده‌ی حاتمی در موضوع مرگ مشکوک فرزندشان را داشتم که از سوی دادستانی کل استان آذربایجان‌غربی، پروانه وکالتم تا اطلاع ثانونی معلق گردید.

 

وی در ادامه گفت: این نامه توسط نیروی انتظامی و با استناد به مکاتبه‌ی دادستانی به بنده ابلاغ شده است.

 

همچنین این وکیل کُرد در صفحه فیس‌بوکی خود گفته: بدینوسیله تعذر خود از همه کسانی که در انتظار اقدام شایسته اینجانب جهت کشف حقیقت بودند را اعلام نموده و امید دارم خانواده محترم حاتمی با پیگیری سایر وکلای سخت کوش و پیگیر در جهت اجرای عدالت گام بردارند.

 

شیدا حاتمی ٢۴ ساله و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته‌ی خاک‌شناسی – گرایش بیولوژی و بیوتکنولوژی دانشگاه ارومیه روز دهم اسفندماه به طرز “مشکوکی” در خوابگاه این دانشگاه جان خود را از دست داد.

 

بستگان و نزدیکان این دختر دانشجوی کُرد در ارومیه، همچنان علت مرگ شیدا حاتمی در دانشگاه را “قتل عمد” اعلام می‌کنند.

 

مسعود شمس‌نژاد نوزدهم اردیبهشت‌ماه سال جاری از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت و بیست و سوم خردادماه، پس از ٣۴ روز بازداشت با تودیع وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.

 

نهادهای امنیتی وی را به بهانه‌ی پذیرش وکالت پرونده‌ی قضایی حبیب‌الله گُلپری‌پور، علی و حبیب‌الله افشاری، متهم به ارتباط با احزاب کُرد اپوزسیون کرده‌ بودند.

زندانیان