نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تعیین شعبه دادگاه تجدید نظر سه عضو کانون نویسندگان ایران

27-جولای-2019

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: پرونده بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن، سه عضو کانون نویسندگان ایران به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر ارجاع شده است.

به گزارش کانون نویسندگان ایران، امروز شنبه ۵ مردادماه ۱۳۹۸، پرونده‌ی رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین، دو عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران و کیوان باژن، از دبیران قبلی کانون به شعبه‌ی ۳۶ دادگاه تجدید نظر ارسال شد.

این سه نویسنده ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه هرکدام به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به تحمل پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند.

کانون نویسندگان ایران “عضویت در کانون نویسندگان ایران، بیانیه‌های کانون، شرکت در مراسم یادبود مختاری و پوینده و احمد شاملو و تالیف کتاب پنجاه سال کانون نویسندگان ایران” را به عنوان مصادیق این اتهامات اعلام کرده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن، دو تن از اعضای کانون نویسندگان ایران در تاریخ ۷ و ۸ اردیبهشت ماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.

بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن در مردادماه سال گذشته از بابت همین پرونده در شعبه ۷ دادسرای اوین با عنوان “تبلیغ علیه نظام” و در تاریخ ۱۲ آبان‌ ماه در پی احضار مجدد به این شعبه با عناوین دیگر “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی” و “تشویق بانوان کشور به فساد و فحشا” تفهیم اتهام شدند.

زندانیان