نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تفهیم اتهام و آزادی موقت دکتر حسین رفیعی با صدور قرار ۵۰۰ میلیون تومانی

10-سپتامبر-2014

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: حسین رفیعی فعال ملی – مذهبی روز دوشنبه ۱۷ شهریور پس از احضار به دادسرای شهید مقدس (اوین)، تفهیم اتهام شد.

به گزارش سایت ملی- مذهبی، این عضو شورای فعالان ملی مذهبی با قرار۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده است.

رفیعی استاد دانشگاه و از فعالان ملی مذهبی است که چندی پیش خانه او با یورش ماموران امنیتی مواجه شد و بسیاری از وسایل وی ضبط شد.

درخشنده تیموریان همسر این فعال ملی مذهبی در نامه‌ای سرگشاده به رئیس جمهورنسبت به رفتار توهین آمیز نیروهای امنیتی اعتراض و تاکید کرده بود: «کجای اسلام گفته شده است که به خانه دیگران بدون اجازه هجوم برید و وسایل خصوصی آن‌ها را تجسس کنید؟ این چه اسلامی است که آسایش را از روزه دار در ماه رمضان سلب می‌کند؟ کجای اسلام آمده است که وسایل افراد را بدون رضایت آن‌ها و بی‌دلیل ضبط کنید؟ اینان چه مسلمانانی هستند که وحشیانه به یک دختر حمله می‌کنند، روسری از سرش می‌کشند و لباسش را پاره می‌کنند؟! خلخال پای یک زن یهود آه از نهاد امیر المومنین در می‌آورد، حال این مدعیان ولایت از دست و پای کبود و زخمی دختر من شاد می‌شوند و با خنده از رافت اسلامی سخن می‌گویند؟! اینان چه مامورانی هستند در یک دولت اسلامی که به خانه زن مسلمانی یورش می‌برند و حتی فرصت بر سر کردن روسری و پوشیدن مانتو را به او نمی‌دهند؟»

حسین رفیعی از فعالان ملی – مذهبی است که در سال‌های گذشته از منظر دفاع از منافع ملی پرونده هسته‌ای ایران را مورد نقد قرار داده است.

برچسب ها:

زندانیان