نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تمدید قرار بازداشت موقت قاسم شعله سعدی، وکیل دادگستری

24-سپتامبر-2018

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: قرار بازداشت موقت قاسم شعله سعدی، وکیل دادگستری که پیش‌تر در تاریخ ۲۷ مرداد در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شده بود، به مدت یک ماه دیگر تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محمدحسین آقاسی وکیل مدافع قاسم شعله سعدی عصر دوشنبه گفت که بازپرس دادسرای امنیت، برای یک ماه دیگر قرار بازداشت موکلش را تمدید کرده است.

این وکیل دادگستری افزود: “بازپرس همچنان منتظر نظر نهایی ضابط پرونده است ولی تا کنون گزارش نهایی ضابطان واصل نشده است”.

روز گذشته نیز ابوذر نصراللهی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده آرش کیخسروی اظهار کرده بود که قرار بازداشت موقت موکلش با دستور معاون دادستان یک ماه دیگر تمدید شده است.

قبلتر ابوذر نصراللهی در خصوص آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار کرده بود که “روز (یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷) به دادسرا رفتم و با توجه به اینکه مهلت بازداشت یک ماهه آرش کیخسروی به پایان رسیده، اما بازپرس تا این لحظه تصمیمی نگرفته است”.

آرش کیخسروی همراه با قاسم شعله سعدی دو وکیل دادگستری، ۲۷ مردادماه در پی حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی که در اعتراض به نظارت استصوابی و قرارداد دریای خزر در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی حاضر شده بودند، بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شدند.

این دو وکبل دادگستری پس از گذشت سه روز با لباس زندان و پابند و دست‌بند به دادسرای اوین منتقل شده و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت یک ماهه به زندان تهران بزرگ بازگردانده شدند. اتهام این افراد اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی عنوان شده است.

زندانیان