نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تهدید زندانیان سیاسی و وضعیت نامناسب زندان رجایی‌شهر کرج

22-سپتامبر-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: زندانیان سیاسی در زندان رجایی‌شهر کرج با احضار و اعمال محدودیت از سوی مسئولان  روبرو هستند.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، سعید ماسوری روز گذشته به بند وزارت اطلاعات موسوم به بند سپاه احضار و تهدید به حذف فیزیکی شده است.

 

این چندمین بار متوالی است که سعید ماسوری به بند سپاه زندان رجایی‌شهر کرج احضار می‌شود.

 

وی در زمستان ٧٩ به اتهام هواداری و عضویت در سازمان مجاهدین خلق ایران بازداشت شده بود.

 

هم‌چنین به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی نیز، بازجویی به نام علوی با فرستادن پیام های متعدد و تهدید آمیز به چند زندانی محبوس در بند چهار زندان گوهر دشت، به نام های خالد حردانی، شاهرخ زمانی، صالح کهندل و سعید ماسوری، تاکید کرده است آنها در صورت تداوم فعالیت های سیاسی خود در درون زندان ممکن است با حکم اعدام روبرو شوند.

 

به گفته‌ی یک منبع مطلع از زندان رجایی‌شهر کرج، اکنون بند سپاه و اکثر سلول‌های آن مملو و پُر از بازداشتی‌های جدید در تهران و کرج است.

 

همچنین منبع یادشده به مراجعه‌ی عباس بادفر به دندانپزشکی زندان رجایی‌شهر کرج اشاره کرد و گفت: پژشک معالجه از این زندانی سیاسی برای درمان پوسیدگی دندان‌هایش ۵٠٠ هزار تومان وجه نقد مطالبه کرده است.

 

بهداری زندان جهت معاینات پزشکی و امور درمانی از زندانیان سیاسی پول مطالبه می‌کنند.

 

عباس بادفر سال ٨٨ بعد از ورود به ایران در مرز سیستان و بلوچستان از سوی مأموران امنیتی بازداشت و دادگاه وی را به تحمل ١٠ سال حبس محکوم کرد.

این زندانی به عضویت در سازمان مجاهدین خلق متهم شده است.

 

از دیگر سو، وضعیت سرویس بهداشتی زندان رجایی‌شهر “نامناسب و حاد” گزارش شده و طی ٣ روز اخیر آب‌گرم سالن ١٢ قطع شده و درخواست زندانیان جهت تعمیرات بدون پاسخ مانده است.

 

بنا به گزارش‌های منتشره، پسماند دستشویی‌های بند طبقه‌ی بالای سالن ١٢ به سبب فرسودگی و سوراخی لوله‌ها بر سر زندانیان می‌چکد و وضعیت فاضلاب روز به روز بدتر و حاد می‌شود و این به امری عادی برای مسئولان مبدل گشته است.

زندانیان