نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

تهدید سامان نسیم به اجرای حکم اعدام در بیست و پنجمین روز اعتصاب غذا

14-دسامبر-2014

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: ماموران وزارت اطلاعات، سامان نسیم، زندانی سیاسی زندان مرکزی ارومیه را تهدید کردند که در صورت ادامه اعتصاب غذا، حکم اعدام وی را به اجرا خواهند گذاشت.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، ماموران اداره‌ی اطلاعات شهرستان مریوان روز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه جاری، برادر سامان نسیم را احضار و به وی گفته‌اند که به برادرش بگوید که در صورت  پایان ندادن به اعتصاب غذا اعدام خواهد شد.

یکی از نزدیکان این زندانی سیاسی در همین خصوص به گزارش‌گر «نفس در قفس» گفت: «در یک گفت‌وگوی تلفنی، برادر سامان نسیم، مساله را برای وی تشریح کرد و آقای نسیم نیز در پاسخ اظهار داشت که «اعتصاب غذا حق قانونی من است و از این حق عقب نخواهم نشست.»

سامان نسیم، امروز به دلیل افت فشار خون و ضعف جسمی به بهداری زندان منتقل شده ولی از تزریق سرم توسط پرسنل بهداری جلوگیری کرده است.

از سوی دیگر، صبح امروز ۲۳ آذر ماه، دو زندانی در حال اعتصاب غذای دیگر به نام‌های علی‌رضا رسولی و علی افشاری نیز از سوی آقای نوبخت مختاری، رییس زندان مرکزی ارومیه احضار شده و مورد تهدید قرار گرفته‌اند.

به گفته‌ی یک منبع مطلع، رییس زندان ارومیه به این ۲ زندانی سیاسی گفته است که «اگر اعتصاب غذا را پایان ندهند، برای‌شان گران تمام خواهد شد!»

شایان ذکر است، علی افشاری محکوم به اعدام بوده و روز ۱۹ آذر ماه در حالی که به دلیل وخامت حال‌اش به بیمارستان منتقل شده بود از سوی مامور هم‌راه خود با اسلحه‌ی گرم به مرگ تهدید شد.

هم‌چنین، امروز احمد تمویی و شورش افشاری، دیگر زندانیان سیاسی اعتصابی نیز به دلیل وخامت حال‌شان به بهداری زندان منتقل شده‌اند. این ۲ زندانی سیاسی از تزریق سرم توسط پزشکان بهداری جلوگیری کرده و به بند بازگشته‌اند.

هم اکنون، خضر رسولی‌ مروت، محمد عبداللهی و سیروان نژاوی نیز در وضعیت وخیمی به سر می‌برند.

گفتنی است، هم‌اکنون ۲۴ زندانی سیاسی بند ۱۲ زندان ارومیه در اعتصاب غذا به سر می‌برند. این زندانیان از روز ۲۹ آبان ماه در اعتراض به «انحلال بند زندانیان سیاسی» و نیز «فشارهای وارده از سوی وزارت اطلاعات بر زندانیان و خانواده‌هایشان» دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

اسامی این زندانیان و احکام صادره برای آن‌ها بار دیگر جهت اطلاع عموم منتشر می‌شود:
علی افشاری (اعدام)، ولی افشاری(۵ سال)، حبیب افشاری (اعدام)، شیرکو حسن‌پور (۵ سال)، محمد عبداللهی (اعدام)، خضر رسولی‌ مروت(۵ سال)، سامان نسیم (اعدام)، امیر ملادوست (۴ سال)، سیروان نژاوی (اعدام)، جعفر میرزایی (۶ ماه)، ابراهیم رضاپور(اعدام)، عبدالله اصغری، علی احمد سلیمان (اعدام)، سیدسامی حسینی (اعدام)، عبدالله حمودی (بلاتکلیف)، احمد تمویی (۱۵ سال)، عثمان مصطفی‌پور (۳۴ سال)، بهروز آلخانی (اعدام)، مصطفی علی احمد (۱۱ سال)، یوسف کاکه‌ممی (۹ سال)، سیدجمال محمدی (اعدام)، علیرضا رسولی (۳ سال)، شورش افشاری (۵ سال)، مصطفی داوودی (۱۰ سال)

زندانیان