نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

توقیف نمایش به‌دلیل عدم توجه به موازین و ارزش‌های اسلامی‏

10-مارس-2015

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: نمایش «پاییز» که قرار بود امشب به صحنه رود، توقیف شد. گویی یکی از دیالوگ‌های بازیگران منجر به این توقیف شده است.

 نادر برهانی مرند، کارگردان این نمایش در گپی کوتاه با ایسکانیوز به این جمله بسنده کرد: من ترجیح می‌دهم در برابر این موضوع فعلا سکوت کنم.»

براساس این گزارش، سرسنگی درباره دلیل توقیف این نمایش گفته است: آقای برهانی مرند متنی خوب را پیشنهاد داد و من هم پذیرفتم اما متاسفانه در طول کار، یکی از بازیگران نمایش مطالبی را اضافه کرد که در متن نبود و تماما از آن رکاکت و استهجان می‌بارید.

سرسنگی در پاسخ به این پرسش که چرا به جای تذکر دادن نمایش را توقیف کرده است‌، توضیح داد: چندین بار تذکر دادم و حتی خود اقای برهانی مرند حاضر و ناظر است، اما متاسفانه این آقای بازیگر حتی به حرف کارگردان هم گوش نداد.

مدیر تماشاخانه ایرانشهر اضافه کرد: این سالن یک هویت فرهنگی دارد مردم انتظار ندارند روی صحنه اینجا سیاه بازی‌های «گلریزی» ببینند، بعد از چندین بار تذکر بار دیگر نمایش را دیدم و با اینکه آقای برهانی مرند قول داده بود اصلاحات انجام شود متاسفانه آقای بازیگر دست از شیطنت برنداشت.

سرسنگی اضافه کرد: تا زمانی که کار اصلاح نشود و بازیگر متوجه نشود صحنه تئا‌تر جای چنین سخنانی نیست، این نمایش توقیف خواهد بود. بنابراین باید اصلاح و بار دیگر بازبینی شود تا در صورت برطرف شدن مشکلات اجرایش را از سر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح این نمایش زمان بر نخواهد بود چون فقط کافی است آنچه را بازیگر اضافه کرده حذف کند.

نمایش «پاییز» کاری از نادر برهانی مرند است که از ۱۱ بهمن ماه امسال در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته بود، این نمایش به‌دلیل عدم توجه به موازین و ارزش‌های اسلامی با دستور مجید سرسنگی، مدیر عامل خانه هنرمندان و تماشاخانه ایرانشهر توقیف شد.
این نمایش که یک اثر بازتولیدی بود با بازی امیر جعفری، ناهید مسلمی، احمد کاوری، ستاره پسیانی و بهرام افشاری روی صحنه رفته بود.

برچسب ها:

زندانیان