نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

توقیف ۳۰۰ دستگاه انواع خودرو در کرمان

6-نوامبر-2016

گروه خبری: آزادی بیان -

سایت نفس در قفس: دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت که در راستای اجرای محدود و مقطعی طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی در سال گذشته و ماه رمضان امسال، بیش از ۳۰۰ دستگاه انواع خودرو که «ایجاد مزاحمت و ناامنی برای شهروندان و کشف حجاب کرده بودند» به عنوان ابزار ارتکاب جرم توقیف شده است. به گفته وی، در این طرح، «مبارزه با مظاهر فرهنگ غربی و جرائم مرتبط با آن از جمله بدحجابی، رانندگی در حالت مستی و کشف حجاب در خودرو» نیز به صورت ویژه مورد اقدام و نظر قرار خواهد گرفت.

به گزارش میزان، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب کرمان، مبارزه با «بزه ایجاد مزاحمت برای بانوان در معابر عمومی، مبارزه قاطع تر با اراذل و اوباش و عاملان نزاع های خیابانی و برخورد با متکدیان خیابانی» را از جمله اهداف طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی برشمرد.

سالاری گفت: “در راستای اجرای این طرح با رانندگانی که اقدام به انجام حرکات نمایشی و خطرساز کرده و امنیت عمومی را خدشه دار می کنند نیز به صورت قاطع و قانونی برخورد می‎شود”.

دادستان کرمان، جمع آوری معتادان متجاهر را از دیگر اهداف طرح ویژه ارتقای امنیت عمومی برشمرد و ادامه داد: “در این طرح، مبارزه با مظاهر فرهنگ غربی و جرائم مرتبط با آن از جمله بدحجابی، رانندگی در حالت مستی و کشف حجاب در خودرونیز به صورت ویژه مورد اقدام و نظر قرار خواهد گرفت”.

وی ادامه داد: “در راستای اجرای محدود و مقطعی این طرح در سال گذشته و ماه مبارک رمضان امسال، بیش از ۳۰۰ دستگاه انواع خودرو که ایجاد مزاحمت و ناامنی برای شهروندان و کشف حجاب کرده بودند نیز به عنوان ابزار ارتکاب جرم توقیف شده است”.

زندانیان