نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

توهین و اذیت و آزار بهنام ابراهیم زاده هنگام بازگشت از بیمارستان

19-فوریه-2014

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: مسولان زندان اوین بهنام ابراهیم‌زاده، فعال کارگری و عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری را هنگام بازگشت از بیمارستان مورد توهین و آزار و اذیت قرار دادند.

 

به گزارش «کمیته دفاع از بهنام ابراهیم‌زاده»، دیروز سه شنبه ۲۹ بهمن ماه کارگر زندانی بهنام ابراهیم زاده جهت آزمایش و عکسبرداری به بیمارستان شهدا تجریش واقع در میدان تجریش منتقل شد و بعد از عکسبرداری و انجام آزمایشات پزشکی‌ به هنگام ورود به زندان به دستور قبادی رئیس حفاظت اوین مورد بدترین توهین‌ها قرار گرفت.

 

بنا به این گزارش،  زندانبانان او را مجبور به لخت شدن کامل کردن برای بازرسی و برگشت به بند ۳۵۰ زندان اوین کردند، این در حالی‌ است که بهنام همچنان از ملاقات حضوری با خانواده اش هم محروم است.

 

این گزارش می‌افزاید، توهین و اذیت و آزار زندانیان سیاسی زندان اوین به دستور مستقیم علی‌ اشرف رشیدی رئیس زندان اوین صورت می‌گیرد. توهین و تخریب شخصیتی زندانیان بیمار در کنار محدودیت‌هایی‌ دیگری چون نبود غذای خوب و کافی‌، نبود امکانات بهداشتی و از دسترس خارج کردن کتاب، مجله و جزوات بخش‌های دیگری از اذیت و آزار مسئولین زندان اوین است.

زندانیان