نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جان باختن دو کولبر در مریوان بر اثر انفجار مین

25-سپتامبر-2018

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان از کشته شدن دو کولبر به دنبال انفجار مین در منطقه مرزی دره وران انجیران خبر داد. به گفته رضا میرزایی این حادثه یک نفر مجروح نیز داشته است.

خبرگزاری ایلنا، روز سه‌شنبه سوم مهر از قول این مقام استانداری کردستان نوشت: «ساعت ۲:۴۵ دقیقه بامداد امروز دو کولبر مریوانی بر اثر انفجار مین در منطقه مرزی دره وران انجیران استان کردستان جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مصدوم شد.» فرد مصدوم به بیمارستان شهرستان مریوان انتقال یافته است.

گفته می‌شود در هر ۲۲ دقیقه، یک نفر در دنیا بر اثر انفجار مین، کشته یا مجروح می‌شود. هر سال شماری از اهالی مناطق مرزی استان کردستان به دنبال انفجار مین‌های به جا مانده از زمان جنگ ایران و عراق کشته یا مجروح می‌شوند.

به گزارش ایلنا، هفت شهرستان استان کردستان آلوده به مین‌های عمل نکرده از زمان جنگ هستند و علی‌رغم وجود حدود ۱۳ میلیون انواع مین و مواد منفجره در اراضی پنج استان آذربایجان غربی، کردستان، ایلام، کرمانشاه و خوزستان، حکومت ایران فعالان مین‌زدایی را سرکوب می‌کند و موضوع مین‌زدایی در انحصار نهادهای دولتی است. تا سال ۹۳ خورشیدی، دو هزار و ۵۱۹ شهروند کرد و غیرکرد در پی انفجار‌ مین در مناطق مرزی جان خود را از دست داده‌اند.

برچسب ها:

زندانیان