نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جسد شیرکو معارفی در میان تدابیر امنیتی شدید به خاک سپرده شد

5-نوامبر-2013

گروه خبری: اعدام - اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: جسد شیرکو معارفی فعال سیاسی و مدنی کرد که در ساعات اولیه بامداد دیروز دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ در زندان مرکزی سقز اعدام شده بود ساعت ۶ دیروز به وقت محلی در زادگاهش در میان تدابیر شدید امنیتی به خاک سپرده شد.

 

بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جسد شیرکو معارفی فعال سیاسی و مدنی کرد که در ساعات اولیه بامداد دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ در زندان مرکزی سقز اعدام شده بود، ساعت ۶ دیروز به وقت محلی در زادگاهش شهرستان بانه با حضور خانواده و طیف وسیعی از فعالان و مردم کردستان و در میان تدابیر شدید امنیتی به خاک سپرده شد.

 

شیرکو معارفی (زاده ۱۳۵۹ در بانه) فعال سرشناس کرد بود که بامداد دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ – به انفرادی اجرای احکام زندان مرکزی سقز منتقل شده بود ساعت ۴ صبح دیروز اعدام شد.

 

شیرکوه معارفی در تاریخ ده آبانماه سال ۱۳۸۷ به اتهام همکاری کومله دستگیر و از آن زمان به بعد در بازداشت وزارت اطلاعات و زندان شهر سقز بسر برد.

 

او توسط حکمی در دادگاه انقلاب اسلامی سقز به عنوان محارب شناخته و به اعدام محکوم شد.

 

قبلا خانواده شیرکوه معارفی با ارسال نامه‌ای سرگشاده به مجامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری، از آنها برای لغو حکم اعدام فرزندشان کمک طلبیده‌ بودند.

 

سازمان عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای از مقام‌های ایرانی خواسته است جلوی حکم اعدام شیرکو معارفی، زندانی کرد دیگر را بگیرند.

 

اما وی که چند ساعت قبل از آن جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بود در سالن ملاقات زندان مرکزی سقز از طریقه چوبه دار اعدام شد.

برچسب ها:

زندانیان