نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جعفر عظیم زاده برای محاکمه به دادگاه انقلاب احضار شد

1-ژانویه-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: جعفر عظیم‌زاده از اعضای هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و از هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران جهت محاکمه به دادگاه انقلاب خیابان معلم احضار شد. بر اساس این احضاریه کتبی این فعال کارگری می‌باید صبح دهم اسفند ماه سالجاری در این شعبه دادگاه انقلاب حاضر شود.

به گزارش وب‌سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران؛ این فعال کارگری پیش‌تر در روز دهم آبان ماه به شعبه ششم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اوین احضار و با اتهامات اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم برضد امنیت داخلی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی مورد بازپرسی قرار گرفته بود.

این اتهامات سنگین در حالی به جعفر عظیم‌زاده وارد شده است که وی از سال ۱٣۹۱ به همراه دیگر همکارانش در جمع هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران برای افزایش حداقل مزد در جمع آوری امضا و تجمعات اعتراضی و جلسات مربوط به آن در وزارت کار شرکت داشت و بدنبال بی‌توجهی وزارت کار به این خواست و تلاش هماهنگ کنندگان این طومار برای برگزاری تجمع اعتراضی در محل وزارت کار در ساعت ۱ بامداد دهم اردیبهشت ماه در منزل خود بازداشت و به مدت ۴۶ روز در بند ۲۰۹ زندان اوین محبوس شد.

مامورین امنیتی هنگام دستگیری جعفر عظیم‌زاده کلیه اوراق شناسائی وی را ضبط و در مدت نزدیک به هفت ماهی که از آزادی وی می‌گذرد از عودت آن‌ها خودداری و از این طریق شرایط سختی را در زندگی روزمره بر وی تحمیل و سعی بر اعمال فشار بر او کرده‌اند.

برچسب ها:

زندانیان