نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جعفر عظیم زاده به بیمارستان و دوباره به زندان انتقال یافت

22-می-2016

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: جعفرعظیم زاده شب گذشته اول خرداد ماه با محافظت سه مامور زندان، در پی تشدید وخامت حالش بویژه بابت نارسایی شدید کلیه از طرف زندان اوین و بدون درخواست وی، ابتدا به بیمارستان طالقانی وسپس به علت نداشتن بخش ارولوژی در آن بیمارستان، پس از دوساعت بلا تکلیفی به بیمارستان شهدای تجریش انتقال یافت.
به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، در اورژانس بیمارستان شهدای تجریش جهت بستری نمودن وی، دستور تزریق سرم را دادند که با مخالفت جعفر عظیم‌زاده روبرو شد. لذا مسئول وقت اورژانس بعد از ممانعت از تزریق سرم از سمت جعفر عظیم زاده گفت که بدون وصل سرم مراحل پذیرش و دادن تخت برای بستری انجام نخواهد شد.
جعفر عظیم زاده نیز با اعتراض به این شرایط گفت: «من برای وصل کردن سرم و شکستن اعتصابم به اینجا نیامده ام. بلکه پس از بحرانی شدن وضعیت کلیه‌ام واینکه قادر به تخلیه ادرار بطور نرمال نبودم، به بهداری زندان مراجعه کردم اما مسئولین زندان دستور انتقال مرا به بیمارستان صادر نمودند. لذا اگرمیتوانید تشخیص و درمان را بدون شکستن اعتصاب غذایم، ادامه دهید.»
بعد ازممانعت جعفرعظیم زاده از تزریق سرم، وی را بدون هیچ‌گونه درمانی، ساعت ۴ صبح دوم خرداد ماه مجددا به بند هشت زندان اوین بازگرداندند.
طبق گفته خانواده و دوستانی که در بیمارستان به دیدن جعفر عظیم‌زاده رفته بودند علیرغم لاغری و ضعف شدید جسمی، وی همچنان مصمم بر خواسته‌اش که لغو احکام امنیتی از پرونده‌های کارگران و معلمان و فعالین اجتماعی است، پافشاری می‌کرد.

برچسب ها:

زندانیان