نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرسالار داودی برگزار شد

13-جولای-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس ، ۲۲ تیر ۱۴۰۰: جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرسالار داوودی، وکیل دادگستری امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. وی خرداد ۹۸ توسط دادگاه انقلاب تهران به ۳۰ سال حبس تعزیری و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم و این حکم در مرحله تجدید نظر عینا تائید شد. خرداد ۱۴۰۰ درخواست اعاده دادرسی این پرونده مورد پذیرش واقع شده و پرونده به شعبه هم عرض ارسال شد.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران،  امروز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۰، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات امیرسالار داودی، وکیل دادگستری برگزار شد. این دادگاه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست محمدرضا عموزاده برگزار شد. پیش از این تاریخ برگزاری دادگاه ۳۰ خرداد اعلام شده بود که به دلیل نرسیدن پرونده از دیوان علی کشور جلسه دادگاه لغو به روز دیگر موکول شد.

امیر سالار داوودی در تاریخ ۲۳ خردادماه پس از سپری حدود ۲ سال و ۷ ماه زندان به صورت موقت و با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

امیرسالار داودی در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از تفهیم اتهام به زندان اوین منتقل شد. مامورین پیش از بازداشت دفتر کار و منزل وی را مورد تفتیش قرار داده‌ و تعدادی از پرونده‌ها و وسایل شخصی وی را نیز ضبط کردند.

این وکیل دادگستری زندانی در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۸، بر اساس حکمی که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران علیه وی صادر شد به ۳۰ سال حبس تعزیری و ۱۱۱ ضربه شلاق محکوم شد که از این میزان، مجازات اشد یعنی ۱۵ سال حبس قابل اجرا خواهد بود. این محکومیت مردادماه همان سال عینا تایید شد.

امیرسالار داودی پیشتر از تاریخ ۲۷ اسفندماه ۹۹، به همراه تعدادی از زندانیان سیاسی زندان اوین در اعتراض به جابجایی های متعدد زندانیان سیاسی بخصوص اسماعیل عبدی فعال صنفی معلمان زندانی، دست به اعتصاب غذا زده و در تاریخ ۳ فروردین ماه ۱۴۰۰، به دنبال درخواست اسماعیل عبدی و اعضای شورای تشکل های کانون وکلای دادگستری به اعتصاب غذای خود پایان داد.

این وکیل دادگستری تاکنون وکالت بسیاری از پرونده‌های زندانیان و متهمین سیاسی از جمله سهیل عربی و سعید شیرزاد را بر عهده داشته است.

زندانیان