نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جمعی از مردم آبادان، در تجمعی خواستار اقدام فوری دولت برای حل مشکل ریزگرد‌ها شدند

13-فوریه-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: حدود ۲۰۰ تن از مردم شهرستان آبادان، روز پنجشنبه با حضور روبروی بیمارستان امام خمینی این شهر، اقدام فوری دولت برای حل مشکلات انتشار بیش از حدمجاز ریزگرد‌ها را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا؛ حاضران در این جمع که پلاکارد‌ها و دست نوشته‌هایی با موضوع آلودگی هوای خوزستان در دست داشتند، اقدام فوری و کار‌شناسی مسئولان کشوری و استانی برای حل مشکلات ناشی از آلودگی هوای خوزستان را خواستار شدند.

حاضران در این جمع که شعارهای «آب و هوای پاک، حق مسلم ماست، هموطن باغیرت حمایت حمایت، آبادان شهرماست هوای پاک حق ماست» سر می‌دادند، بر حق خود مبنی بر برخورداری از هوای پاک تاکید کردند.

حاضران در این جمع از استان خوزستان به ویژه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به عنوان تابلوی مقاومت و ایستادگی مردم ایران یاد کردند و گفتند: از دولت نیز می‌خواهیم با بررسی موضوع، در خصوص رفع این مشکل تصمیم گیری کند.

حضور پلیس در کنار حاضران در این جمع محسوس بود و نیروهای پلیس نیز به تامین امنیت این تجمع اقدام کردند.

این جمع، حدود ساعت ۲۰ شب بدون هیچ گونه مشکلی پایان یافت.

بنا به این گزارش، انتشار بیش از حدمجاز ریزگرد‌ها در استان خوزستان، بروز مشکلات فراوانی برای مردم این استان را به همراه داشته است.

به گفته رییس اداره کل محیط زیست آبادان، میزان گرد و غبار در شهرستان آبادان در عصر پنجشنبه به بیش از دو هزار و ۳۸۳ میکروگرم بر متر مکعب معادل ۱۵ برابر حد مجاز رسید.

این مشکل، باعث تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات شهرهای این استان طی هفته جاری و هفته گذشته شده است.

زندانیان