نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جوان نوسودی با ضرب گلوله نیروهای نظامی کشته شد

8-نوامبر-2013

گروه خبری: اقلیت های قومی -

سایت نفس در قفس: بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی یک جوان اهل نوسود کشته و یک تن دیگر زخمی شد.

 

به گزارش آژانش خبررسانی کُردپا، ساعت ٣ صبح امروز جمعە، نیروهای یک پاسگاه نظامی موسوم به “ملاندر” در منطقه نوسود، دو جوان کولبر را هدف گلوله قرار داده و در نتیجه یکی از آنها به نام “احسان پیام” فرزند محمد و ٢٢ ساله در جا کشته و یک نفر دیگر به نام “کاوان حیدری” فرزند قیصر به شدت زخمی می‌شود.

 

یکی از بستگان احسان در تماسی تلفنی به آژانس خبررسانی کُردپا اعلام کرد: ” احسان و کاوان با برگ سبز و به شیوه‌ی قانونی در حال تردد در منطقه‌ مرزی شوشمی بوده‌اند که بدون هیچ دلیلی از سوی نیروهای نظامی در جاده نوسود به پاوه هدف گلوله قرار گرفته‌اند”

 

خبرنگار آژانس کُردپا از نوسود اعلام کرد: یکی از مقامات قضایی شهر پاوه به خانواده احسان پیام وعده داده است که از هرگونه اطلاع‌رسانی در این‌باره خودداری کنند و خود به صورت قانونی پیگیر این مسئله خواهد شد.

 

این وعده مقام قضایی پاوه در حالی است که ٢ سال پیش و در هنگام کشته شدن یک جوان دیگر نوسودی به نام “پورمند مدحت‌نیا” به خانواده‌ی وی وعده داده بود تا مشخص شدن قاتل فرزندشان، پرونده آنها را پی‌گیری خواهد کرد اما پس از مدتی شخص ضارب تنها از سوی دستگاه قضایی به جریمه دو میلیون تومانی محکوم شد.

 

امروز جنازه احسان در میان غم و اندوه خانواده وی و تعداد زیادی از مردم شهر نوسود به خاک سپرده شد.

 

کاوان حیدری دیگر جوان زخمی شده هم‌اکنون در بیمارستان بستری و تحت درمان می‌باشد.

 

وضعیت شهر نوسود امنیتی گزارش شده است.

 

یک منبع مطلع به آژانس کُردپا گفت: نظامیان پاسگاه ملاندر پس از کشته شدن جوان نوسودی پاسگاه مذکور را تخلیه کرده، اما این پاسگاه به دوربین‌های مدار بسته مجهز می‌باشد.

 

ehsan payam ehsan payam2

زندانیان