نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

جو شدید امنیتی در تجمع بازنشستگان لشکری و کشوری ؛ بازداشت بیش از دهها تن از بازنشستگان

12-نوامبر-2019

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: صبح روز جاری، ۲۱ آبان ۹۸، در پی تجمع اعتراضی بازنشستگان کشوری و لشکری در میدان بهارستان تهران همراه با جو شدید امنیتی، تعدادی از بازنشستگان بازداشت شدند.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، در جریان تجمع بازنشستگان کشوری و لشکری در روز جاری نیروهای امنیتی اقدام به بازداشت تعدادی از بازنشستگان کردند.

یک منبع مطلع به «نفس در قفس» گفت: «می خواستیم با فراخوان قبلی برای احقاق حقمان مقابل مجلس تجمع کنیم. اما با جو شدید امنیتی و نیروهای انتظامی مواجه شدیم تعدادشان دو برابر ما بود با لباس نظامی و لباس شخصی، گروهی هم حمله میکردند. تعدادی از همکارانمان را بازداشت کردند. این است برخورد با معلمی که ۳۰ سال برای این کشور زحمت کشیده است».

اسامی تعدادی بازداشت شدگان درتجمع امروز که توسط «نفس در قفس»، احراز هویت شده اند عبارتند از: خانم ها دشتی، عیوضی، شفیعی، شریفی و آقایان محمد ابراهیم پژوهش، اقای غنضنفری، آقای صرفه جو، منوچهر امیری از دبیران بازنشسته تهران و هم چندین دبیر بازنشسته از مازندران به نام‌های خانم ناصری به همراه خواهرش، آقای عمرانی، آقای بیژن الهام‌پور و آقای الهامی به همراه تنی چند از بانشستگان ارتشی دستگیر شده‌اند.

تا لحظه تنظیم این خبر از محل اننقال و نگهداری این نفرات اطلاعی در دست نیست.

لازم به یادآوری است که طبق اصل ۲۷ قانون اساسی تجمعات مسالمت آمیز منعی ندارد.

زندانیان