نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حبس، تبعید، دیه، خدمات رایگان و ۹۹ ضربه شلاق برای یک متهم

24-ژانویه-2017

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مرد جوانی که به‌دنبال اختلاف با دوست دخترش او را ربوده و ۴ شبانه روز شکنجه کرده بود از سوی قضات دادگاه به تحمل ۳ سال حبس، پرداخت دیه، ۹۹ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید و ۱۰۰ ساعت خدمات رایگان اجتماعی در محل تبعید محکوم کردند.

به گزارش همشهری، مدتی قبل دختر جوانی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و در حالی که ترسیده بود و به‌شدت گریه می‌کرد مدعی شد مرد جوانی او را ربوده و زندانی کرده است. او به سختی توانست نشانی اسارتگاهش را به پلیس بدهد و دقایقی بعد ماموران خودشان را به آنجا رساندند و توانستند وی را نجات دهند و مردی که او را زندانی کرده بود دستگیر کنند.

اما این مرد کسی نبود جز دوست پسر شاکی. زن جوان در جریان تحقیقات به پلیس گفت: “حدود ۳ سال قبل یکی از دوستانم که به بیماری هپاتیت مبتلا شده بود در بیمارستان بستری شده بود که برای عیادتش به آنجا رفتم. آن روزها پسر جوانی که از دوستان دوست بیمارم بود هم به دیدن او می‌آمد و در این رفت‌وآمدها با او آشنا شدم. ابتدا نمی‌دانستم که او چه رابطه‌ای با دوستم دارد اما بعد متوجه شدم قرار بود که نامزدش شود تا اینکه او به بیماری هپاتیت مبتلا شد”.

شاکی ادامه داد: “نمی‌دانم چطور شد که به‌تدریج رابطه من و مرد جوان نزدیک‌تر شد تا جایی که هر روز تلفنی با یکدیگر صحبت می‌کردیم و چند روز یک‌بار همدیگر را می‌دیدیم. رابطه ما ۳ سال طول کشید تا اینکه فهمیدم از همین جوان بیماری هپاتیت به دوستم منتقل‌شده و عامل اصلی بیماری او است. به همین دلیل تصمیم گرفتم از او جدا شوم اما یک روز او به بهانه‌ای من را سوار خودرواش کرد و به آپارتمانش برد”.

در یکی از طبقات ساختمان پدر و مادرش زندگی می‌کردند اما او من را مخفیانه به خانه‌اش برد. همین که در بسته شد رفتار او تغییر کرد و من را مورد ضرب و شتم قرار داد. او وسایلم را از من گرفت و ۴ شبانه روز من را شکنجه داد تا اینکه در یک لحظه توانستم از غفلت او استفاده کنم و با تلفن همراهش از پلیس کمک بخواهم.

در جریان تحقیقات متهم با اعتراف به حبس غیرقانونی شاکی گفت: “در بیمارستان با دوستِ دختر مورد علاقه‌ام آشنا شدم و چون دوست خودم بیمار بود با دوست او طرح آشنایی ریختم. من به او علاقه داشتم اما وقتی فهمید که من هپاتیت دارم و به دوستم منتقل کرده‌ام تصمیم گرفت از من جدا شود”.

من هم تصمیم گرفتم از او انتقام بگیرم. یک روز او را فریب دادم و به آپارتمانم بردم و در آنجا او را مورد ضرب و شتم قرار دادم. به‌دنبال تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دیروز که به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور قاضی حشمت‌الله توکلی به شکل غیرعلنی برگزار شد متهم به‌رغم اعترافات قبلی‌اش اتهاماتش را انکار کرد و گفت شاکی با میل خودش به خانه او رفته و شکنجه‌ای در کار نبوده است.

در این شرایط قضات دادگاه وارد شور شدند و وی را به اتهام حبس غیرقانونی شاکی به تحمل ۳ سال حبس محکوم کردند.

قضات دادگاه همچنین وی را به‌دلیل ضرب و جرح و رابطه نامشروع به پرداخت دیه، ۹۹ ضربه شلاق، ۲ سال تبعید و ۱۰۰ ساعت خدمات رایگان اجتماعی در محل تبعید محکوم کردند.

برچسب ها:

زندانیان