نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حسین رونقی: در صورت عدم توجه و رسیدگی مسئولان اعتصاب غذا خواهم کرد

16-جولای-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: حسین رونقی ملکی وبلاگ نویس زندانی که همزمان با انتخابات اخیر ریاست جمهوری و با عدم تمدید مرخصی اش به زندان بازگردانیده شده است اعلام کرد که در صورت تداوم کارشکنی مسئولان برای پیگیری مراحل درمانی اش دست به اعتصاب غذا خواهد شد.

 

به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، آقای ملکی که اواخر اردیبهشت ماه سال جاری و اندک زمانی پیش از انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران بار دیگر و با عدم تمدید مرخصی استعلاجی اش به زندان اوین تهران بازگردانیده شده است، تهدید کرد که در صورت تداوم بی توجهی و عدم رسیدگی مسئولین به درخواست های وی مبنی بر اعطای مرخصی درمانی و جلوگیری از ادامه پروسه درمانی اش، طی روزهای آینده دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

 

آقای ملکی که پیشتر و به علت کارشکنی های مداوم در انجام مراحل درمانی اش بارها دچار مشکلات جدی شد و چندین نوبت در مراکز درمانی خارج از زندان بستری و مورد جراحی قرار گرفت، هم اکنون به علت وضعیت جسمانی خود در شرایط خرناکی قرار دارد که تکرار وقایع گذشته و جلوگیری از تکمیل روند درمانی در زمان مناسب، اینبار می تواند نتایج متفاوت و تاسف برانگیزی را در پی داشته باشد. اما با این حال نه تنها مسئولان قضایی سعی در تکرار رفتارهای گذشته خود دارند، بلکه حتی از پاسخگویی به خانواده این زندانی سیاسی نیز خودداری می کنند.

 

اخیرا نیز پدر آقای رونقی در نامه ای خطاب به مسئولان دستگاه قضایی، با هشدار نسبت به وضعیت جسمانی و نحوه و محل نگهداری فرزند خود در زندان، با اشاره به توقف مصرف داروهای کلیوی حسین رونقی به علت مشکلات حاد گوارشی و خونریزی معده ناشی از غذای نامناسب زندان طی مدت اخیر، خواستار اعطای فوری مرخصی استعلاجی این جوان دربند گردید.

به گفته برخی از وبسایت های خبری فارسی زبان، چندی پیش مقامات قضایی در پاسخ به اعتراض این زندانی سیاسی که نسبت به بی توجهی مسئولان به وضعیت خود و دیگر زندانیان سیاسی گلایه کرده بود گفته بودند که «نهایتا در زندان می میری و بعد از دو هفته سر و صدای رسانه ها، همه چیز تمام می شود».

 

 

بازگشت حسین رونقی به زندان در حالی صورت گرفت که برخلاف نظر پزشکان و با وجود بیماری و کم کاری کلیوی و همچنین التهاب پروستات و مثانه و برخی مشکلات جسمی دیگر دادستانی تهران به وی اعلام کرده است بخاطر انتخابات ریاست جمهوری باید به زندان بازگردد.

حسین رونقی ملکی از بازداشت شدگان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است که توسط اطلاعات سپاه بازداشت و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

برچسب ها:

زندانیان