نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حق مسکن؛ حمله نیروهای امنیتی به مردم روستای ابوالفضل از توابع اهواز

29-آگوست-2020

گروه خبری: دسته‌بندی نشده -

نفس در قفس، ۶ شهریور ۱۳۹۹: در پی حضور نیروهای انتظامی و شهرداری برای تخریب خانه‌های ساکنان روستای ” حضرت ابوالفضل” از توابع اهواز،  در پی شکایت بنیاد مستضعفان صورت گرفته بود& مردم این روستا  با اعتراض خود مانع ورود این نیروها به روستا شده و با نیروهای انتظامی در گیر شدند.

به گزارش «نفس در قفس»، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، بنا به فیلم ها و خبرهای منتشر شده در سایت حقوق بشر خوزستان، در این درگیری مردم با دست خالی مورد هجوم و شلیک گاز اشک آور و گلوله های ساچمه ای نیروهای انتظامی قرار گرفتند.

که در جریان این درگیری تعدادی از شهروندان معترض به وسیله شلیک گلوله ساچمه ای مجروح شده اند. گفته می شود تعدادی از این شهروندان نیز در این میان بازداشت شده اند. این در حالی است که فرمانده انتظامی اهواز با تکذیب تیراندازی مأموران به اهالی روستای ابوالفضل، مدعی شده است که “تصاویر زخمی شدن اهالی روستا ساختگی است. در این درگیری چهار مامور نیروی انتظامی و یک مامور شهرداری زخمی شده‌اند”.

فرمانده انتظامی اهواز در گزارش خود از این واقعه گفت که عصر روز چهارشنبه فرماندار، دادستان، عوامل اجرایی شهرداری اهواز و مأموران انتظامی «برای بازپس‌گیری زمین‌های بنیاد مستضعفان» به این روستا مراجعه کرده بودند.

به‌ گفته آقای دالوند، برخی افراد «از ورود عوامل به زمین‌های بنیاد مستضعفان جلوگیری و با حمله به عوامل اجراییات شهرداری سنگ‌پرانی کردند و جاده را نیز بسته و از ورود خودروهای شهرداری و سایر عوامل جلوگیری کردند».

او همچنین مدعی شد که این افراد «به سمت ماموران انتظامی حمله‌ور شدند و علی‌رغم خویشتن‌داری مأموران انتظامی به حمله خود ادامه دادند» و سپس «عوامل انتظامی جهت جلوگیری از ادامه درگیری، جمعیت را متفرق کردند».

او همچنین منتشرکنندگان تصاویر را تهدید کرد که به دلیل «برهم زدن آرامش و امنیت عمومی و تشویش اذهان عمومی تحت رصد پلیس فتا» قرار می‌گیرند.

ساکنان روستای ابوالفضل با حدود ۳۰۰ خانوار مدعی‌اند سندی دارند که نشان می‌دهد نزدیک به ۴۰ سال است در این محل زندگی می‌کنند، «اما بنیاد مستضعفان خود را مالک زمین آن‌ها معرفی کرده و مانع ارائه خدمات و کد روستایی به محل سکونت‌شان می‌شود».

برچسب ها:

زندانیان