نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حمله نیروی انتظامی به تجمع کارگران ذوب آهن اردبیل / تصویر

22-ژوئن-2015

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: تجمع کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل در مقابل استانداری با دخالت نیروی انتظامی به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس ، یکشنبه ۳۱خرداد۹۴ کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل، در اعتراض به بلاتکلیفی ۱۶ ماهه شان، برابر استانداری اردبیل تجمع کردند.

کارگران ذوب آهن اردبیل که تعدادشان به یک صدنفر می‌رسید با در دست‌داشتن پلاکاردهایی، خواهان رسیدگی مسئولان به شرایط معیشتی و حقوقی خود بودند.

این تجمع اعتراضی با ورود نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد و پلیس تجمع کنندگان را متفرق کرد.

بر اثر درگیری ایجاد شده، چند نفر از کارگران مصدوم شدند که توسط آمبولانس‌های اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

کارخانه ذوب آهن اردبیل در اوایل دهه ۸۰، با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعطای تسهیلات بانکی، به دست یک سرمایه‌گذار بومی در اردبیل راه‌اندازی شد.

اما با گذشت زمان این واحد تولیدی با چالش‌های جدی روبه‌رو شد و به دلایل مختلفی به رکود درآمد، و در نهایت تقی بهرامی، مدیرعامل این کارخانه با بانک صادرات به مشکل برخورد و در تابستان سال گذشته کارخانه ذوب‌آهن اردبیل تعطیل شد.

این واحد تولیدی که تا پیش از تعطیلی در سه شیفت کاری نزدیک به ۲۷۵ کارگر داشت.

واکنش استاندار اردبیل

استاندار اردبیل با تأکید بر صیانت از نیروی کار در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اظهار می‌کند: با تمام توان مدافع حقوق قانونی کارگران ذوب‌آهن اردبیل هستیم.

مجید خدابخش با اشاره به سابقه پیگیری‌های انجام گرفته برای حل مشکلات این مجموعه می‌افزاید: عادی‌سازی وضعیت کارخانه از دغدغه‌های ما بوده و در حال حاضر از بین گزینه‌های پیشنهادی، مناسبت‌ترین گزینه برای راه‌اندازی مجدد ذوب‌آهن اردبیل این است که بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و شریک کارخانه با راه‌اندازی شرکتی مبادرت به خریداری و تملک قانونی سهم سرمایه‌گذار کند.

وی می‌افزاید: کارگران این واحد صنعتی به جای تحصن و یا تجمعات صرفاً اعتراض‌آمیز، حدود ۱۰ نفر را از بین خود برای پیگیری مسائل کارخانه انتخاب و افراد منتخب حل شدن مشکلات پیش آمده را از طریق ارتباط با مدیران ذی‌ربط و شخص استاندار تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

استاندار اردبیل یادآور می‌شود: بانک صادرات استان با اخذ موافقت اولیه هیئت مدیره بانک صادرات ایران مراحل قانونی و حقوقی تملک کارخانه را آغاز کرده که امیدواریم با اتمام این مراحل، کارخانه به طور قطعی تعیین تکلیف شده و کارگران آن مجدداً مشغول به کار شوند.

58 66 76 94 120 123 417 1110

برچسب ها:

زندانیان