نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

حکم اعدام یک زندانی در دیوان عالی کشور تایید شد

23-فوریه-2019

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: حکم یک زندانی متهم به قتل که پیشتر توسط شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران به دو بار اعدام و ۳ سال زندان محکوم شده بود، در دیوان عالی کشور عینا تایید شد.

به گزارش روزنامه ایران، یک زندانی که متهم است با آتش زدن یک خانه باعث کشته شدن دو نفر شده، به دو بار اعدام و ۳ سال زندان محکوم شد و با تأیید حکم از سوی دیوانعالی کشور، در برابر چوبه دار قرار گرفت.

ماجرای این پرونده خرداد سال گذشته با آتش‌سوزی در یک خانه دوطبقه قدیمی متروکه در خیابان دماوند تهران آغاز شد و تحقیقات پلیس نشان داد که جوان ۲۹ ساله‌ای به‌نام فرید به خاطر اختلاف با رقیب عشقی‌اش (محمد) خانه وی را به آتش کشیده که این حریق سبب جان باختن محمد و دوستش (حمید) شده است. پس از آن مأموران پلیس با سرنخ‌های به دست آمده فرید به همراه دو همدستش را دستگیر کردند.

متهم (فرید) هنگام محاکمه در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران گفت: “مدتی بود با دختر جوانی به‌نام سهیلا آشنا شده بودم و قصد داشتم تا با او ازدواج کنم تا اینکه متوجه شدم یکی از دوستانم به‌نام محمد با سهیلا آشنا شده و با او رابطه دوستانه برقرار کرده است، به همین خاطر چند بار با این جوان در خیابان درگیر شدم اما او توجه‌ای به حرف‌هایم نداشت. او پسر خلافکاری بود و پس از مرگ پدر و مادرش خانه پدری‌اش را به پاتوق معتادان تبدیل کرده بود. حتی ۵ سال در زندان فشافویه دربند بود و به تازگی آزاد شده بود. من روز حادثه تصمیم گرفتم برای انتقام از او خانه‌اش را آتش بزنم به همین خاطر کوکتل مولوتوف دست‌سازی درست کردم و ساعت حدود چهار صبح همراه دوستانم به مقابل خانه‌اش رفتیم و دست به این کار زدیم. اما فکر نمی‌کردم آتش به داخل خانه نفوذ کند”.

در ادامه رسیدگی به این پرونده دوست فرید (کیارش) ۲۵ ساله به اتهام معاونت در قتل در مقابل قاضی ایستاد و گفت: “روز قبل پس از درگیری فرید و محمد، فرید را که خیلی عصبانی بود به خانه بردم تا آرامش کنم اما او اصرار داشت که باید از محمد انتقام بگیرد به همین خاطر از باک موتورش بنزین کشید و با آن کوکتل مولوتف درست کرد و آن را به داخل حیاط خانه محمد انداخت”.

پس از دفاعیات متهمان دادگاه وارد شور شد و فرید متهم ردیف اول را به دوبار اعدام و ۳ سال زندان محکوم کرد و کیارش متهم ردیف دوم هم به ۲ سال زندان و بهنام متهم ردیف سوم به یکسال و نیم زندان محکوم شدند.

هفته گذشته قضات دیوانعالی کشور احکام صادره را تأیید کردند و بدین ترتیب (فرید) متهم ردیف اول در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

برچسب ها:

زندانیان