نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خبرگزاری قوه قضاییه صدور حکم اعدام برای بنیان گذار عرفان حلقه را تکذیب کرد

21-ژوئن-2015

گروه خبری: اقلیت های دیني -

سایت نفس در قفس: یک “منبع آگاه” روز شنبه ۳۰ خرداد در گفت و گو با خبرگزاری میزان،‌ متعلق به قوه قضاییه، صدور حکم اعدام برای محمد علی طاهری، بنیان‌گذار “عرفان حلقه”، را تکذیب کرده است.

به گزارش رادیو فردا، این منبع آگاه همچنین گفته است: “حکم محمد علی طاهری تا به امروز صادر و ابلاغ هم نشده است”.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل محمد علی طاهری روز شنبه از صدور حکم اعدام برای موکلش “به اتهام افساد فی‌الارض” از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران خبر داد، اما اضافه کرد که دادگاه این حکم را “هنوز ابلاغ نکرده است”.

در همین زمینه، یک مقام آگاه قضایی نیز درباره صدور حکم اعدام برای محمدعلی طاهری به خبرگزاری “تسنیم” گفته است: “رسیدگی به این پرونده هنوز نهایی نشده و قاضی پرونده وارد مرحله صدور حکم نشده است”.

این مقام قضایی در ادامه اظهار داشت: «ادعای وکیل این متهم مبنی بر صدور حکم اعدام صحت ندارد و تکذیب می‌شود”.

محمدعلی طاهری که با راه‌اندازی موسسه‌ای به نام “عرفان حلقه” در سال ۱۳۸۰ به ارائه خدمات درباره “طب مکمل ایرانی، فرادرمانی و سایمنتولوژی” پرداخته بود، در سال ۱۳۹۰ بازداشت شد.

آقای طاهری یک بار دیگر نیز در سال ۱۳۸۹ بازداشت شده و پس از ۶۷ روز حبس در سلول انفرادی آزاد شده بود.

خبرگزاری فارس پیش از این گزارش داده بود که پرونده آقای طاهری به اتهام “افساد فی‌الارض در دست بررسی است و سه تن از مراجع تقلید طی استفتائاتی که از سوی دستگاه قضا صورت گرفته، حکم ارتداد طاهری را صادر کرده‌اند”.

در همین حال، به گفته خبرگزاری تسنیم، دادگاه تحقیقات انجام شده درباره اتهام “افساد فی‌الارض” را ناقص اعلام کرده و پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شده بود که در نهایت پس از رفع نواقص، دادگاه آقای طاهری درباره این اتهام اوایل اردیبهشت‌ماه گذشته برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آقای طاهری همچنین به اتهام‌های دیگری چون “توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس) و ضالّه بودن کتب و آثار” به پنج سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

برچسب ها:

زندانیان