نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خبر تکمیلی/ شمار زندانیان اهل‌سنت اعدام‌شده به ۲۵ تن رسید

3-آگوست-2016

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: شمار زندانیان سنی‌مذهبی که صبح دیروز در کرج اعدام شده‌اند به ۲۵ تن رسید.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، ۲۵ تن از ۳۶ نفری که صبح روز دوشنبه از بند ۱۰ زندان رجایی‌شهر کرج به سلول‌های انفرادی منتقل شده بودند، دیروز سه‌شنبه به دار آویخته شده‌اند.

این منبع اسامی زندانیان اعدام‌شده را به شرح زیر اعلام کرده است:

کاوه ویسی ، طالب ملکی ، بهروز شاه نظری ، کاوه شریفی، آرش شریفی، کیوان مومنی فرد، وریا قادری، عالم برماشتی، بهمن رحیمی، مختار رحیمی، یاور رحیمی، شاهو ابراهیمی، امید پیوند، آدریس نعمتی، احمد نصیری، فرزاد هنرجو، امجد صالحی، محمد غریبی، شهرام احمدی، کیوان کریمی، امید محمودی، پوریا محمدی به همراه حکمت عراقی، حمزه عراقی و علی عراقی.

این در حالی است که نیروهای امنیتی، لباس شخصی ها و نقاب داران، زندانیان اعدام شده را تحت شدیدترین شرایط امنیتی در قطعه‌ی ۳۰۵ بهشت‌زهرا به خاک سپرده و مانع از نزدیک شدن خانواده‌ها به اجساد شدند.

گفتنی است سایت «نفس در قفس»، دیروز از اعدام دست‌کم ۱۶ زندانی اهل سنت در زندان رجایی‌شهر کرج خبر داده بود.

این در حالی است که منابع رسمی جمهوری اسلامی ایران اخبار ضد و نقیضی را از تعداد و محل اعدام این زندانیان منتشر کرده‌اند.

دادگستری کل استان کردستان طی بیانیه‌ای که دیشب منتشر کرد، از اعدام چندین عضو یک گروه «تکفیری» خبر داده و محل اعدام این زندانیان را زندان سنندج اعلام کرده بود.

دادگستری کُردستان در حالی زندانیان اعدام شده دیروز را عاملان ترور ملامحمد شیخ‌الاسلام و برهان عالی و محیط‌بانان سنندج معرفی کرده است که اسفند ماه ۱۳۹۳ شش تن دیگر از زندانیان عقیدتی کُرد به نام های جمشید دهقانی، جهانگیر دهقانی، هادی حسینی، کمال ملایی، صدیق محمدی و حامد احمدی نیز با همین اتهام اعدام شده بودند.

دادتسان کل کشور نیز در گفت‌وگویی با رادیو پیام تعداد زندانیان اهل‌سنت اعدام شده را ۲۰ تن اعلام کرده است.

زندانیان