نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خطر اعدام قریب الوقوع یک زندانی سیاسی کرد بعد از ۱۷ سال در زندان سقز

10-آوریل-2020

گروه خبری: اعدام -

سایت نفس در قفس: مصطفی سلیمی زندانی سیاسی محبوس در زندان سقز ، از جمله زندانیانی کە از زندان سقز فرار کردە بود پس از بازداشت با خطر جدی اجرای حکم اعدام روبروست و مسئولین زندان سقز خانوادە وی را برای آخرین دیدار فراخواندەاند
به گزارش «نفس در قفس» ، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، محمد سلیمی زندانی سیاسی کرد که توانسته بود در جریان شورش زندان سقز فرار کند بعد از عبور از مرز در اقلیم کردستان بازداشت و به نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تحویل داده شد. این زندانی سیاسی ساعتی پیش بعد از ۱۷ سال زندان برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است.
بر اسا س گزارش های رسیده خانواه این زندانی ۵۱ ساله برای ملاقات آخر به زندان سقز فراخوانده شده اند.
مصطفی سلیمی در جریان شورش زندان سقز در روز جمعە ٨ فروردین ٩٩ (٢٧ مارس ٢٠٢٠)، همراه با ٧٠ زندانی دیگر از زندان سقز فرار کرد و پس از ١٠ روز یعنی ١٨ فروردین ماهبه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی تحویل داده شد. محمد جباری دادستان سنندج از وی بە عنوان طراح اصلی فرار زندانیان سقز نام بردە بود.
مصطفی سلیمی اهل روستای “ایلو” سقز، متولد چهارم تیرماه ۱۳۴۶ باشد کە در تاریخ هفدهم فروردین ۱۳۸۲ بازداشت و با اتهاماتی نظیر «محاربه»، «سرقت مسلحانه» و «عضویت در احزاب اپوزسیون کرد» توسط قاضی گودینی محاکمه و به اعدام محکوم شد.
همچنین گفته شده همراه این زندانی یک زندانی دیگر به اسم شورش مروتی نیز برای اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده است.

برچسب ها:

زندانیان