نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خطر ریزش سرویس بهداشتی بند زنان زندان سمنان جان زندانیان را تهدید می‌کند

27-ژوئن-2021

گروه خبری: زندانیان -

نفس در قفس،۶ تیر ۱۴۰۰: به دلیل عدم رعایت اصول و استانداردهای ساختما‌ن سازی، سرویس بهداشتی (حمام‌ها و دستشویی‌ها) بند زنان زندان سمنان در خطر ریزش قرار گرفته و این امر با بی‌تدبیری و عدم رسیدگی مسئولین زندان به تهدیدی برای جان همه زندانیان تبدیل شده است.

به گزارش« نفس در قفس »، ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران، ساختمان مربوط به سرویس بهداشتی بند زنان زندان سمنان به دلیل عدم رعایت اصول و استانداردهای ساختمان‌سازی در خطر ریزش قرار گرفته است. به همین منظور از دو هفته پیش ساعات استفاده زندانیان از حمام به ۶ ساعت در روز (سه ساعت قبل از ظهر و سه ساعت بعد از ظهر) کاهش پیدا کرده است. و همچنین مسئولین در یک اقدام غیرمسئولانه و غیربهداشتی تمامی سیفون‌های مربوط به دستشویی‌های این بند را بسته‌اند که این امر موجب ایجاد آلودگی ‌های زیاد در بندزنان شده است.

بنا به اطلاع « نفس در قفس »، بعد از اعلام محدودیت مسئولین زندان برای استفاده زندانیان از سرویس‌های بهداشتی، این امر موجب اعتراض زندانیان محبوس در آن بند می‌شود. در پاسخ، مسئولین با نشان‌دادن عکسهای ریزش و نشستی آب مربوط به سرویس‌های بهداشتی اعلام کرده‌اند که خطر ریزش ساختمان وجود دارد و مجبور به محدود کردن استفاده زندانیان هستند.

مسئولین زندان به جای انتقال زندانیان به محل امن و اقدام به بازسازی این بند، تنها به ایجاد محدودیت اکتفا کرده که خطر ریزش ساختمان و تهدید جانی زندانیان را تنها چند روز عقب می‌اندازد. همچنین وضعیت بهداشتی بندزنان به دلیل عدم وجود مواد شوینده و مایع ضدعفونی‌کننده بسیار بد است و انواع بیماری‌های پوستی و شپش در میان زندانیان گسترش پیدا کرده است که این محدودیت تنها به گسترش این بیماری ها کمک می‌کند. و البته کمکی برای حفظ جان زندانیان نمی‌کند.

 

زندانیان