نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خودداری یک زندانی سیاسی کُرد از مراجعه به بیمارستان

25-می-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: یک زندانی سیاسی کُرد در زندان رجایی‌شهر کرج، به دلیل توهین مسئولان این زندان به وی، از رفتن به بیمارستان خودداری کرد.

 

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، روز یکشنبه بیست و نهم اردیبهشت‌ماه مسئولان زندان رجایی‌شهر کرج با تصمیم خود مبنی بر انتقال “ناصح یوسفی” با بستن دستبند و پابند به مرکز درمانی خارج زندان، موجب انصراف او از رفتن به بیمارستان گردیدند.

 

بنا به این گزارش، مسئولان زندان با این زندانی کُرد در حالی این رفتار را انجام می‌دهند، که وی دچار شکستگی استخوان بینی شده و پزشک زندان به وی گفته که باید در اسرع وقت در بیمارستان خارج از زندان مراجعه و از سوی پزشک متخصص تحت جراحی قرار گیرد.

 

از دیگر سو بیش از یک سال است چندین زندانی دیگر نظیر: ” نامیق محمودی، رضا شریفی بوکانی، میثاق یزدان‌نژاد، علیرضا کرمی‌خیر‌آبادی، خالد حردانی و صالح کهندل” که در زندان رجایی‌شهر کرج در بازداشت می‌باشند، دچار بیماری شده و نیاز به جراحی دارند که به گفته‌ی پزشکان زندان باید در بیمارستانی بیرون از زندان جراحی شوند.

 

این در حالی است، که علی‌رغم اینکه مسئولان زندان گفته‌اند که این افراد باید با منبع مالی شخصی خود تحت درمان قرار بگیرند، اما تاکنون این کار عملی نشده و اجازه‌ی این کار را به آنان نداده‌اند.

زندانیان