نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خودسوزی یک کارگر خدمات شهرداری در شادگان

28-می-2016

گروه خبری: کارگران و اصناف -

سایت نفس در قفس: یک کارگر بخش خدمات شهرداری شادگان به دلیل عدم دریافت حقوق دست به خودسوزی زد.

بنا به اطلاع «نفس در قفس»، اسماعیل شاوردى (خنافره)، ۳۰ ساله، متأهل، کارگر شهردارى شادگان (فلاحیه) در بخش خدمات شهردارى روز جمعه ۷ خردادماه ۱۳۹۵ به دلیل عدم دریافت حدود ۶ ماه حقوق از شهرداری، اقدام به خودسوزی کرد.

به گفته‌ی بستگان وی، وی تنها نان‌آور خانواده بوده و فشار زندگى وعدم دریافت حقوق و مزایای ماهیانه و نیاز مبرم او به پرداخت هزینه‌ی روزمره زندگى خانواده‌اش و هم‌چنین مشکلات دیگر ناشی از عدم دریافت حقوق از جمله دلایل این اقدام وی بوده است.

یک هفته پیش اکثر کارگران شهردارى شادگان از جمله اسماعیل شاوردى به دلیل عدم پرداخت حقوق اعتصاب کردند، اما هیچ یک از مسؤولان شهردارى به خواسته‌هاى آنان اهمیتی ندادند.

esmail shaverdi2

این اولین بار نیست که کارگران نسبت به وضعیت معیشتى خود اقدام به خودسوزى می‌کنند. پیشتر در فروردین ماه ۱۳۹۴، یونس عساکره ۳۴ ساله و اهل خرمشهر در اعتراض به تخریب دکه‌ی میوه‌فروشی‌اش در مقابل ساختمان شهرداری خودسوزی کرد و جان خود را از دست داد. هم‌چنین امید راشدى امیرى ۳۶ ساله از اهالى رامشیر ١مهر ماه ۱۳۹۴ به دلیل اعتراض به اخراج از کار و رد تقاضای بازگشت، در داخل ساختمان اتحادیه‌ی اصناف شهر رامشیر اقدام به آتش زدن خود کرد وجان سپرد. در ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ نیز مهدى مجدم، ۳۲ ساله، شهروند عرب اهوازى به دلیل بیکارى در مقابل درب استاندارى اقدام به خودسوزى کرد و بعد از دو روز جان سپرد.

esmail shaverdi3

اسماعیل شاوردی، کارگر خدمات شهرداری شادگان

پیکر اسماعیل شاوردی پس از خودسوزی

پیکر اسماعیل شاوردی پس از خودسوزی

زندانیان