نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خودکشی یک قربانی کودک همسری در مشهد

1-جولای-2019

گروه خبری: خودکُشی -

سایت نفس در قفس: مادری که به ازدواج دخترش در ۱۳ سالگی رضایت داده بود، از خودکشی دخترش “فریده” پس از به دنیا آوردن نوزادش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رکنا، “فریده” دختری که در ۱۳ سالگی ازدواج کرده بود، پس از تولد فرزندش دست به خودکشی زد.

به گفته مادر این قربانی کودک همسری، وی از بایت وضعیت مالی خانواده اش توسط مادرشوهرش تحت تحقیر و فشار روانی بود. بعد از زایمان مادر شوهرش کودک را با خود برده و دیدار فرزندش از او دریغ می کرده است. آخرین بار که فریده برای دیدن کودک به خانه شوهر برگشته بود، خبر رسید که وی خود را از طبقه بالای ساختمان به پایین پرت کرده و جان باخته است.

وی قسمتی از ماجرای دخترش را اینگونه روایت می کند: “به زنی که برای خواستگاری دخترم آمده بود، گفتم «فریده» خیلی کوچک است این دختر تازه وارد ۱۳ سالگی شده و هنوز در دوران کودکی سیر می کند چگونه می توانم او را به خانه بخت بفرستم و از خودم دور کنم اما «خاله فریبا» به این جملات من می خندید و می گفت: «میثم» هم فقط ۱۹ سال دارد اما خانواده اش پولدار هستند طوری که دخترت هر چه بخواهد برایش فراهم می کند از سوی دیگر هم برگزاری مراسم خواستگاری اشکالی ندارد شاید مهر میثم هم به دلت نشست و … این گونه بود که مراسم خواستگاری برگزار شد و دخترم به عقد میثم درآمد. از دوران نامزدی آن ها حدود دو سال گذشته بود که روزی متوجه شدم دخترم باردار است”.

وی در خصوص نحوه خودکشی فریده می گوید: “همواره خودم را سرزنش می کردم که چرا دخترم را در این سن و سال عروس کردم بالاخره مدتی بعد فهمیدم که دخترم در بیمارستان بستری شده و فرزندش به دنیا آمده است. دیگر نتوانستم طاقت بیاورم نمی دانم چگونه خود را بر بالین دخترم رساندم ولی ناگهان مادر میثم اخم هایش را در هم کشید و گفت دخترت چگونه به شما اطلاع داده است؟ و با تلخکامی ادامه داد من نوه ام را از همین جا به خانه ام می برم تو هم دخترت را به خانه ات ببر! ولی فریده نمی توانست از پسرش جدا شود به همین دلیل با گریه و التماس به خانه خودش بازگشت. حدود یک ماه بعد دخترم با چشمانی گریان و قلبی شکسته به خانه ام آمد و سفره دلتنگی هایش را گشود. او از نیش و کنایه ها وتحقیر کردن های مادر میثم سخن گفت و در نهایت ادامه داد اگر من هم پدر پولداری داشتم یا در سطح آن ها بودم این گونه تحقیرم نمی کردند. آن روز دخترم با همه دلتنگی هایش برای به آغوش کشیدن فرزندش دوباره به خانه خودشان بازگشت تا این که یکی از بستگان میثم خبر داد فریده از ساختمان سقوط کرده است. او سه روز بعد در بیمارستان جان باخت ولی صدایش هنوز هم در گوشم می پیچید کاش …”.

طبق این گزارش به دستور حاجی زاده، رئیس کلانتری الهیه، پرونده مرگ “فریده” مورد بررسی قرار گرفت.

زندانیان