نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خودکشی ۲ جوان در شهرهای تهران و مشهد

5-می-2015

گروه خبری: زنان -

سایت نفس در قفس: مدیرکل روابط عمومی دانشگاه تهران خبر خودکشی یک دانشجوی این دانشگاه در روز دوشنبه (۱۴ اردیبهشت-۴ می‌) با پریدن از “پل مدیریت” را تایید کرد.

به گزارش تقاطع، احمدرضا اخضری با بیان این‌که علت اقدام این دانشجو در دست بررسی قرار دارد، به خبرگزاری “مهر” گفت که «بررسی‌های فعلی نشان می‌دهد که او دارای مشکلات خانوادگی و روحی بوده است».

گفتنی است پیش‌تر در صبح روز دوشنبه، تصاویری از خودکشی مشابه یک زن جوان در شهر مشهد نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود. به گفته‌ی شاهدان عینی، این زن خودش را از بالای پل “استقلال” مشهد به وسط خیابان “آزادی” پرت کرد و در دم جان باخت.

یک روز قبل از آن در ظهر روز یکشنبه (۱۳ اردیبهشت) نیز یک جوان ۲۸ ساله‌ در شهر یاسوج و در مقابل چشمان شهروندان این شهر دست به خودسوزی زد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر به خبرگزاری “ایلنا” گفت که این خودسوزی در “پارک ساحلی” یاسوج رخ داده است و وقتی که نیرو‌های امدادی به محل حادثه رسیدند، آتش‌سوزی این فرد توسط عده‌ای از شهروندان خاموش شده بود.

جلال پوران‌فر با اشاره به انتقال این جوان به بیمارستان “بهشتی” یاسوج، افزود که درصد سوختگی او از سوی پزشکان، ۹۰ درصد اعلام شده است.

هرچند که ساعاتی بعدتر، خبر مرگ این جوان در رسانه‌های محلی منتشر شد.

وب‌سایت “بویرنیوز” در همین خصوص نوشت که او در زمان مرخصی از زندان، خودش را سوزانده است.

این چندمین مورد خودسوزی در هفته‌های گذشته است که خبر آن در رسانه‌های ایران منتشر می‌شود. یونس عساکره و حمید فرخی، دو دستفروش اهل شهرهای خرمشهر و تبریز، از جمله کسانی هستند که در سال جاری خورشیدی به دنبال خودسوزی اعتراضی جان خود را از دست داده‌اند.

زندانیان