نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خودکشی ۸۴ نفر در یک روز در تهران

17-آوریل-2021

گروه خبری: خودکُشی -

نفس در قفس، شنبه ۲۸فروردین ۱۴۰۰: در طول یک روز ( از ساعت ۰۷۳۰ روز پنجشنبه ۲۶ فروردین تا ساعت ۰۷۳۰ روز جمعه ۲۷ فروردین) ۸۴  نفر به شیوه‌های مختلف در تهران اقدام به خودکشی کرده‌اند که حدود ۱۰ الی ۱۲ نفر جان‌باختند.

به گزارش خبرگزاری رکنا، در طول یک روز در تهران ۸۴ نفر اقدام به خودکشی کرده‌اند و از میان آن‌ها دستکم ۱۲ نفر جان باخته‌اند.

بر اساس این گزارش، این تعداد از اقدام به خودکشی، بین ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه روز پنجشنبه ۲۶ فروردین‌ماه تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه جمعه ۲۸ همین ماه اتفاق افتاده است.

گفته می‌شود از این تعداد ۸ مورد از طریق خودزنی، ۳ مورد به روش حلق آویز کردن، ۱۵ مورد از طریق مسمومیت جنرال و ۱۱ مورد نیز از راه مسمومیت دارویی دست به خودکشی زده‌اند.

بنابر این گزارش، ۵۸ مورد از این اقدام به خودکشی‌ها برای نجات نیاز به بیمارستان منتقل شدند و ۱۴ مورد نیز از رفتن به بیمارستان امتناع کردند. همچنین یک مورد در محل حادثه فوت کرده است و مابقی موارد نیازی به انتقال به بیمارستان نداشته‌اند.

گفتنی است بعد از انتقال این افراد به بیمارستان‌ها دستکم ۱۰ تا ۱۲ نفر فوت کرده‌اند و ۷۴ تن نیز نجات یافته‌اند.

طبق همین گزارش، طی یکسال گذشته نحوه خودکشی ها خشن تر شده است و مسمومیت دارویی کمتر و اقدام با سلاح گرم و سقوط از ارتفاع بیشتر شده است.

برچسب ها:

زندانیان