نفس در قفس

ارگان خبری لیگ حقوق بشر زندانیان ایران
اخبار

خود کشی یک زندانی در زندان رجایی شهر کرج

4-سپتامبر-2013

گروه خبری: زندانیان -

سایت نفس در قفس: یکی از زندانیان بند ۱ زندان رجایی شهر کرج در پشت در نگهبانی و زیر دوربین مداربسته خود را حلقه آویز کرد.

 

به گزارش هرانا، علی فرخی ۴۰ ساله که مدت ۸ سال را به اتهام سرقت مسلحانه در زندان سپری کرده بود روز سه‌شنبه ۱۲ شهریور ماه در پشت در نگهبانی و در زیر دوربین مداربسته دست به خودکشی زد.

 

یکی از زندانیان بند ۱ زندان رجایی شهر کرج طی تماسی به گزارشگر هرانا گفت: “علی فرخی بتازگی از بند ۷ به بند ۱ منتقل شده بود. وی از طریق قلاب بافی در زندان امورات خود را می‌گذراند و از زمانی که فروش نخ در فروشگاههای زندان ممنوع شد همیشه از مسئولین تقاضا نخ برای قلاب بافی را داشت. مسئولین به وی گفته بودند اگر به بند ۱ منتقل شوی نخ در اختیار تو قرار خواهیم داد که به وعده خود عمل نکردند. وی با قلاب بافی هم سرگرم می‌شد و هم برایش منبعی بود تا مایحتاج خود را تهیه نماید. ولی مسئولین به این بهانه که با نخ طناب درست می‌کنند از تهیه نخ برای وی شانه خالی می‌کردند. علی ساعت ۹ صبح برای آخرین بار به نگهبانی مراجعه کرد و تقاضای نخ نمود و وقتی جواب منفی شنید، چند دقیقه بعد در اعتراض به این موضوع در پشت در زیر هشت (نگهبانی) با طنابی که از پاره کردن ملافه تهیه کرده بود، خود را حلق آویز کرد. مکانی که وی این کار را کرد کامل در دیدرس دوربین‌های مداربسته قرار داشت، اما زندان بان‌ها برای نجات علی هیچ اقدامی انجام ندادند.”

برچسب ها:

زندانیان